Myslördag

Igår åt vi en mysig middag med tända ljus. För min del blev det gratäng bestående av lax, potatis, morötter och champinjoner, och för Kenneth blev det sjömansbiff, kokad i öl. Till det drack jag alkoholfritt vin, riktigt gott faktiskt! Sen att vi hade radion på i bakgrunden för att Kenneth ville lyssna på hockey, det behöver jag ju inte nämna :P Eller att det satt en smågnällig liten pojke med magont, i babysittern, det kan jag ju också hålla tyst om, haha! Men så är det när man har barn, det är bara att göra det bästa av situationen, och jag tycker det var mysigt ändå :)

Sen beställde vi lite julsaker från ellos, och tänkte på hur fint vi ska göra i den nya lägenheten! Gud, vad jag längtar, ska bli så kul att fixa iordning! Kanske att det äntligen kan kännas som att man har ett riktigt hem, och inte bara en tillfällig bostad...

Klockan 22.00 visades "Deja Vu" på tv4+, och eftersom jag tänkt se den ett flertal gånger, utan att det blivit av, så tänkte jag att nu ska jag banne mig göra det! Så vi satt uppe och gäspade, och klockan blev 10 i 10, och då stängde vi av tv:n och gick och la oss istället ;P

Nu har jag precis ätit frukost, som min kära karl gjort till mig. Äggmackor och te. Lillen har sovit i bärselen på Kenneth, men håller nu på att vakna, så jag skulle tro att han är hungrig!

Jag trodde förkylningen höll på att gå över, men han har blivit mer täppt i näsan nu igen :/ Så vi har det vi gör! Han vill helst inte sova själv nu heller, utan vill bara att man ska bära honom, eller ligga bredvid i sängen. Men vad gör man inte?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0