Solbränna och nybakade bullar!

Ja idag har jag minsann blivit solbränd, även fast jag försökt hålla mig i skuggan för det mesta! När man smörjer in sig med djungelolja tar ju solen extra hårt också, så imorgon blir det till att vila huden. Men idag har både jag och Kenneth badat iaf, och vattnet var mycket varmare än igår! Så det var riktigt skönt :)

Men jag tyckte synd om Kenneth som var tvungen att jobba i tjocka huggarbyxor och långarmad skjorta :/ Jag som tyckte det var tillräckligt varmt när jag satt i shorts och bikini! När vi var och badade såg vi ett fågelbo under bryggan, med fyra små ägg i, jättesött! Vuxenfåglarna flög fram och tillbaka och vakade över dom, medan vi låg på bryggan ovanför och solade.

När vi kom hem for vi och köpte pärlsocker till bullbaket. Så nu har vi nybakade bullar här hemma, mums mums :D Jättegoda är dom! Dom blev riktigt bra, och fina också tycker jag, så är väldigt nöjd!

Då har jag bara brödbakandet kvar då, men det får vänta till imorgon. Då måste jag ändå vara hemma och tvätta!

Idag har jag ätit tonfisk- och pastasallad, passar bra i värmen! Fast nästa gång måste jag göra någon sås att ha till, för blir lite trist annars... också hade jag ju ingen fetaost heller, och det är ju så otroligt gott!

Imorgon när jag ska vara hemma hela dagen orkar jag nog laga till nånting extra gott, kanske nån ugnsstekt potatis med grillad lax och kotletter till! Det vore smaskens :) Ska föreslå det för Kenneth ;)

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Vilken bagare du har blivit då. Själv har jag planerat att baka flera dagar men det blir bara inte av. Eller jag har ju faktiskt bakat idag men det var till Izabells fikaförsäljning på Riffen på lördag. Hon och hennes klass ska ju spara pengar till sin klassresa nästa år. Det blev kladdkaka.

2009-06-25 @ 23:57:55
Postat av: Terese

Okej, ja det är ju både enkelt och gott att göra! Synd att du inte kunde äta av den :P

Ja, det har varit en riktig bakvecka för mig det här, muffins och bullar och bröd :) Fast brödet har jag inte gjort än, ska börja med det nu!

2009-06-26 @ 09:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0