Hemma från Hemavan

Nu är jag tillbaka, efter en 5-dagars vistelse i Hemavan. Förra fredagen for vi till Sollefteå, och sov en natt hos Miah. Sen lämnade jag Bianca där, och åkte vidare till mamma i Resele. Jag bakade tekakor, jordgubbspaj, och blåbärspaj, som vi tog med till fjällen på söndagen. Bilresan gick bättre än förväntat, Jamie sov största delen av vägen (och det gjorde jag med).

Det var snöigt och blåsigt, dom flesta dagarna, men vi åkte i backen ändå. Fast mest dom andra då, medan jag var med My och Jamie. Men jag åkte iaf vid två tillfällen, och det var roligt :) Synd att jag åker så sällan!

Jamie började bli sjuk, redan första natten. Så han hade feber nästan hela tiden vi var där! Men han var på rätt så bra humör ändå, på dagarna. Nätterna var värre, för då vaknade han och skrek ett flertal gånger. Så det var ingen semester jag blev utvilad av direkt :P

På kvällarna bastade vi, och spelade spel. Precis som det ska vara!

Småflickorna var så roliga, och lekte mamma/bebis hela tiden, haha: "Bebis?" "Ja, vad är det mamma?" :P Och så tittade dom på Emil, på datorn, förstås. Emil i Lönneberga. Den absoluta favoriten! Speciellt för Antonia, och My ska ju vara likadan som storasyster ;)

På torsdag bar det av hemåt igen. Hem till mamma. Vi släppte av Iza på disco, det första vi gjorde. Hon tjatade om det där discot hela resan, så var tur vi hann hem, så hon hann vara där en stund!

Vi kom hem ganska sent (halv 9), så Jamie fick lägga sig på en gång. Jag la mig ganska kort därefter, jag med. Jag var så trött, så trött! Mamma kom och tog hand om Jamie när han vaknade, så jag kunde sova vidare. Kändes väldigt konstigt när jag vaknade av hans skrik, senare på natten, och hittade honom i mammas säng :P Då fick han komma tillbaka till min säng igen, för då var det bröstet han ville ha!

Så kom fredagen, och Niklas dukade upp med frukost: gröt, ägg, mackor, nypressad apelsinjuice, och te. Ah, härligt! Jamie hade 38,7 i feber, men vi for hem ändå. Han sov hela vägen! När vi kom hem var han rätt pigg, fast väldigt slemmig och hostig. När han la sig hade febern sjunkit, och vi sov rätt bra, båda två.

Igår var han lös i magen, så det blev väldigt mycket blöjbyten. Han hade dock ingen feber. Han sov sen oroligt, tror det berodde på magknip. Så idag är vi trötta igen! Jag fick gå upp och bära på honom vid halv 3, och Kenneth fick kliva upp med honom, tidigt imorse.  

Idag tvättar vi. Ena tvättmaskinen är trasig, så är lite drygt, eftersom vi har rätt så mycket tvätt! Blir ju så när man varit borta. Jamie är trött och gnällig. Han skulle behöva sova lääänge! Men han är inte lika hostig, och verkar bättre i magen. Det är mest bara snoret som rinner nu! Så förhoppningsvis blir han som vanligt, snart igen.

Måste bara avsluta med en bild, från när jag dammsugade, innan vi åkte hemifrån. Jamie sover i bärselen, med hörselkåpor på öronen, eftersom han hatar våran högljudda dammsugare :P Han är för underbar!

Kommentarer
Postat av: Maria

Wow!!! Jag är otroligt imponerad! Att du orkar ha han i bärsele medans du damsuger. Inte illa :o). Elvis brukar sova medans jag damsuger. Och tur är väl der eftersom man inte har några axlar som klarar av att kånka runt på han.

Kram på er

2010-03-14 @ 12:03:17
URL: http://heavymom.blogg.se/
Postat av: Terese

Haha, jo det börjar bli rätt tungt nu! Så jag är bra sugen på att införskaffa en ny dammsugare :P

Ja, tur det, annars hade det blivit besvärligt för dig! Kram

2010-03-14 @ 14:33:35
Postat av: Ann-Sofie

Bra att han vänjer sej vid hörselskydd då kan han åka traktor när han kommer och hälsar på. Det är också bra ifall ni ska på Urkult för det brukar vara rätt hög musik ibland. / kram

2010-03-15 @ 22:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0