Mat


Gårdagen var händelserik för min lilla älskling! Vi var på BVC, där han fick sin andra dos vaccin, samt vägdes och mättes (7900g och 68,5cm). Doktorn tittade på honom en sväng också, lyssnade på hjärtat och så. Allting gick bra! Han grät just när han fick sprutorna, men sen gick det över nästan på en gång. Så det var skönt! Förra gången blev han ju så väldigt ledsen, men den här gången gick jag ut med vagnen innan, så han hann sova först!

Jag pratade med barnmorskan om att vi funderade på att börja med smakportioner, och det tyckte hon var en bra idé. Så då gjorde vi det redan igår! Han fick potatis mosad i bröstmjölk. Han såg inte ut att gilla det, haha, men det tar förstås ett tag att vänja sig :P

Det var roligt att åka skridskor häromdagen! Vi köpte en puck och spelade lite, och jag var enormt bra, eller inte, hehe. Men kul var det ändå!

Jag klippte min lugg den kvällen också, haha! Själv. Med en kökssax. Resultatet blev, hmm... inte allt för dåligt, men inte heller allt för bra! Jag var bara så less på att ha håret i ögonen hela tiden! Och det slipper jag ju nu iaf...

Idag ska jag gå på Chili och använda mitt presentkort :) Också ska jag gå och se om jag kan hitta en hockeyhjälm. Man måste ju vara rädd om skallen!

I slutet av månaden lutar det åt att vi ska fara till Kenneths pappa, i Mora. Kenneths syster ska också dit då, så vi tänkte passa på att slå två flugor i en smäll, så att säga! Hon har ju också fått en till pojke, så ska bli kul att se den nya lillkisen!

Men nu måste jag söva min egen skrutt, för han är sååå trött!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0