Thank God it's Friday!

Ah, alltid lika härligt med helg! Igår slutförde jag min "storstädning", så imorse kunde jag kliva upp, utan att mötas av en smutsig, stökig lägenhet. Nu låter det kanske som att vi brukar ha ett äckligt kaos här hemma, vilket inte är fallet, men när det är hårigt och dammigt överallt, så känns det inte så fräscht! Och kunde jag välja skulle det väl varit nästintill kliniskt rent här, haha, men så går det faktiskt inte att ha det!

Ikväll ska vi äta marängswish (eller hur det nu stavas), så igår gjorde jag egna maränger. Det var första gången för mig, men det var ju inte så svårt, utan dom blev bra! Enda jobbiga var att jag inte hade någon elvisp, så fick vispa armarna av mig :S Jag orkade inte vispa tills det blev sådär jättehårt, så öste upp smeten i muffinsformar. Men det blev som sagt bra ändå! Under tiden dom stod i ugnen, gick jag och Jamie och la oss i badet. Han är så rolig där han sitter och plaskar :)

Han somnade halv 9, sen gick jag upp och tittade på tv en sväng. Klockan 10 gick jag och la mig, med tanken att jag skulle vila lite innan Kenneth kom hem, så kunde jag kliva upp och mysa lite då! Men självklart så klev jag aldrig upp nå mer, haha, brukar bli så...

Lunisen fyllde 2 år igår, och inte ringde jag och grattade! Vilken moster va?! Det var inte så att jag hade glömt bort det, utan blev bara så att klockan hann bli framåt 9, innan jag äntligen tänkte ringa, och då var det förstås för sent! tur hon är så liten så hon inte bryr sig :P Jag ska iaf ge henne ett paket innan vi far till fjällen. Jag vet bara inte vad än, men har en grej jag funderar på!

Ne nu ska vi nog snart upp och träffa "farmor". Jag hoppas på att vi kan gå dit med vagnen, för det är superfint väder ute, men får se vad karln min orkar. Han har redan varit och tränat så. Egentligen hade jag velat åkt skidor idag, men det lär nog inte bli av.

Jaja, tror pluppen har bajsat nu!

Kommentarer
Postat av: Helen

Jag är iallafall lika dålig moster som du, om det känns bättre :P Jag kom inte på det förrän sent på kvällen, så jag lät det vara...ska ringa en annan dag!

2010-02-12 @ 17:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0