Gårdagens nöje och dagens nytta!

Igår unnade vi oss en mysig dag tillsammans, med minigolf och bio. Först var vi till Fränsta och spelade minigolf, men efter ungefär halva banan började det spöregna, samt åska och blixtra! Så eftersom vi inte hade någon tjocktröja eller jacka med oss, och inte ville bly dyblöta, så bestämde vi oss för att åka hem igen! Sen for vi på bio istället :) Kenneth hade en gratisbiljett, så vi tänkte att vi kunde passa på nu, innan bebben kommer ut... Vi såg på Ice Age 3, och den var bra! Fast var massa barn (och även endel pappor) som skrattade störande högt! Men ändå, så var det väldigt mysigt :)

Idag har vi tvättat, också har jag bakat bröd. Jag testade ett nytt recept idag, det påminner om rågsiktskakorna jag brukar göra, fast det här receptet var det både havregryn, rågsikt och vetemjöl i. Och lite, lite grahamsmjöl slängde jag i också! Jättegott blev det! Mums, mums! Jag har ett halvt paket jäst kvar i kylen, som jag skulle vilja göra något med, men har nästan slut på vetemjöl nu, så måste köpa mer först! Kanske baka bullar igen, eftersom dom tagit slut...

Jag klippte ut en bit från min gamla bäddmadrass, och la i vaggan idag. Så nu är den färdigbäddad och allting! Bara väntar på en liten plutt ;)

Imorgon eller på söndag blir det städning, så det är rent och fint här när vi får besök! Dagarna går fort nu, ska bli så roligt att gå på bröllop och träffa alla släktingar! Och sen kommer lilla pluppen ut, förhoppningsvis inte alltför långt efter det :D Jag hoppas det inte är så lång vigsel bara, för jag får så ont i ryggen av att sitta :P Kände det när vi var på bio igår, att det var tur filmen bara var 1,5 timme lång, för det tog inte lång tid innan jag började vrida mig i stolen! Jobbigt, jobbigt, men snaaart över, och då blir det underbart!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0