Produktiv kvinna

I söndags gick förmiddagen åt till att baka bullar och göra potatisgratäng. Sedan bar det av hem till mamma för att fira storebror som fyllde 30 i veckan! På bordet fanns potatisgratäng, potatissallad, rostbiff, fiskgratäng, grönsaksgratäng, köttbullar, köttgryta, svampsås och färska grönsaker. Gött, gött! Sedan åt vi bullar och kladdkaka till efterrätt. Och mätta blev vi!
Idag har jag skrivit ca 1 A4 om Piagets syn på förhållandet mellan lek och lärande, och imorgon ska jag förhoppningsvis få till 1 A4 till på den uppgiften. Fast då med två andra gubbars teorier. Spännande, spännande. För mig är det förstås intressant, om än lite trögt emellanåt, men för er låter det kanske som mindre lockande läsning, haha!
Jag fick ett sms på eftermiddagen idag att tapeterna har kommit! Så imorgon ska jag ta mig in till staden för att hämta ut dom, ska bli så roligt :) Fast ännu roligare när de kommit på plats förstås. Det skulle även vara läge att handla lite frukt och div. mejerivaror. Men så värst mycket kött behöver vi inte eftersom vi har 30kg nötkött i frysen ;) Fast lite älgkött har vi ju tänkt förhandla oss till också. Men inte på affären då! Måste även köpa present till Trille snart eftersom han fyller år på måndag! Och sen jag nästa lördag :) Men då behöver inte jag köpa present, bara baka några mumsiga kakor!
Ne, om jag ska ta och lägga mig och läsa lite om Vygotskijs syn på lek och lärande nu då. Har jag tur så hinner jag en sida innan jag somnar...
(Vill ni veta vad jag önskar så skulle exempelvis ett par ljuslyktor att fästa på väggen sitta fint, en symaskin, mörkgrönt gardintyg på metervara till farstun, presentkort på klädaffärer går alltid hem, eller varför inte bjuda mig på en trevlig upplevelse - bowling, middag, bio - surprise me!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0