Besiktning avklarad!

Besiktningen av Forden gick bra, som tur var! Bara ett halvljus som var lite lågt inställt, men inget jag behövde återvända för att kontrollera. Så det tackar vi för!
Igår var jag in på Fresks igen. Det visade sig i helgen att vi enbart fått tapeter till en vägg, istället för 4 vilket var tanken. Suck! Jag tyckte väl att det var väldigt billigt, men vad vet en annan som aldrig tapetserat förr! Saken var den att det är ungefär samma mått på alla 4 väggar, så jag gav henne väggmåttet och räknade med att hon skulle räkna gånger 4, medans hon enbart räknade gånger 1. Så fel det kan bli! Vi hade stått och pratat innan om att jag inte ville ha en fondvägg, utan skulle ha samma tapet i hela rummet, så jag tycker faktiskt att det var väldigt oproffesionellt gjort! Speciellt eftersom hon sen inte var särskilt sugen på att ta på sig skulden. Jag menar, det är ett väldigt litet rum, så tror knappast att hon trodde det mått jag gav henne var måtten för hela rummet, och hon frågade ju inte heller efter de andra väggmåtten, varför jag tog för givet att hon förstod att det var samma mått på alla väggar. Men ibland blir det missförstånd! Nu har jag i varje fall beställt 9 rullar till, och hoppas verkligen på att jag får 25% rabatt även på dem, eftersom jag anser att det var deras misstag. Om inte annat blir det väl till att diskutera... Kunden har ju alltid rätt, eller..? Klantigt var det i alla fall.
Det ser alltså fortfarande ut som ett kaos här hemma eftersom större delen av vardagsrumsmöblemanget för tillfället står inne i köket. Jag hatar stök! Men det är bara att stå ut, och låtsas som att det inte är där, haha. Det gäller ju att fokusera på målet! Det är inte så fint just nu, men det kommer bli!
What else, jag hade tänkt plugga nu när jag kom hem, så jag blir klar med uppgifterna för nästa vecka. Men istället hamnade jag framför datorn och började betala räkningar. Usch, är en jobbig månad. Alldeles för mycket utgifter och för lite inkomster! Dels försäkring på Kenneths bil och sen även dessa extra tapeter som jag måste köpa nu då, vilka jag inte hade räknat med... Också nya generatorremmen till Kenneths bil, inte så dyr kanske, men många bäckar små (och stora). Jaja, det är bara att bita ihop! Känns tråkigt så här innan jul bara, men nästa månad blir nog bättre!
Igår firade vi Trille på badhuset! Jag gav han presentkort på bio och en liten peng. Jag tänkte att vi ska gå tillsammans när det kommer någon lämplig film! Hade förstås varit extra roligt med 3D, så vi får väl se när dom är klar med det!
I övrigt känner jag att det blev ett väldigt gnälligt inlägg det här, men livet är ju inte alltid en dans på rosor. Nästa helg fyller jag år, och det ska vi fira med fika hemma hos mamma, eftersom vi ska passa på att fira morfar på samma gång. Sen får väl jag ta och bjuda på fika här hemma också om någon annan vill komma!
Jag såg att Nalle Puh går på bio i helgen, och funderade på att ta med Jamie och titta på den. Jag tror han skulle tycka det vore spännande med en sådan stor skärm, och mysigt med gotta! Men vi får väl se var ekonomin stannar efter räkningarna är betalda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0