Hej

Jag har visst ingen tid över för det här nu! I veckan har jag varit i Härnösand, och Jamie har varit sjuk. Och nu är Ingrid, Hugo och Alvin här och hälsar på tills imorgon(de kom igår), och på söndag åker vi till fjällen och blir borta en hel vecka. Sen när vi kommer hem har jag vfu(praktik) i 2 veckor. Sen är det två veckor läsning innan det är dags att åka till Härnösand igen. Och då kommer nog svärmor hit på besök för jag tror det är påsklov en av veckorna(v.16 eller v.17). Så det är fullt ös medvetslös nu känns det som! Men det är kul att det händer saker :)
Jag skrev tenta i måndags, så det blir spännande att se hur det gick på den. Jag kände mig rätt väl förberedd, men det är ju alltid svårt att veta i förväg hur det gått! Det är ju ändå många böcker som vi läser, så även om jag själv känner att jag lärt mig mycket, så behöver det ju inte nödvändigtvis vara frågor om det jag lärt mig som kommer på tentan... Men det är bara att vänta och se hur det gick, jag försökte så gott jag kunde i alla fall! Och det viktiga är ju egentligen att man själv känner att man lärt sig något. Sen är det förstås så att man måste ha godkänt på tentan också...
Jag ska vara på Bullerbym här i Fränsta och göra vfu, och jag tror det blir på Jamies kusins avdelning ;) Det kommer bli spännande att vara där! Jag har ju bara vikarierat på förskola i Norge, och det var ju ett tag sen. Men det känns som att det kommer bli kul! Annars hade jag förstås inte gått den här utbildningen om jag inte kände så. Sen har vi ju vissa uppgifter som vi ska göra när vi är där, så det är inte "bara" att hoppa in och jobba, utan vi ska även intervjua våran handledare angående planeringsarbete, och utföra en observationsuppgift som vi sedan ska skriva en rapport om. Det var en uppgift till vi skulle göra, men jag kommer inte ihåg vad just nu.
Nu ska jag ta och krypa ner i sängen och läsa om jämställdhet. Väldigt intressant tycker jag! Men risken är väl att jag somnar för att jag är så trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0