Klockan tickar

Jag ser att det börjar bli sent, men eftersom jag lovat att skriva så är det väl bäst att jag gör det! Så vad har jag att säga om veckan som gått? Måndagen tillbringade jag med att lyssna och lyssna och lyssna. Fick massvis med information om ditten och datten, och fick även gå en rundtur med två tjejer från studentkåren. Ja, inte bara jag alltså, utan alla som ville fick förstås följa med. Och det ville dom flesta. Det är tur att det inte är så stort campus, så till och med jag lärde mig väldigt fort var allting låg! Resten av veckan har det varit diverse föreläsningar och två seminarium. Fast jag gick skippade det seminarium som var idag (de var inte obligatoriska), eftersom det var det enda som var idag, och då orkade jag inte köra 24 mil bara för att sitta och diskutera med mina kurskamrater. Nog för att jag tycker att man kan lära sig mycket via seminarium, men nu ligger ju jag så långt före mina kurskamrater än så länge, eftersom jag redan läst det som vi håller på med nu, under hösten. Det kändes i alla fall väldigt skönt att vara hemma idag! Och det är även väldigt skönt att jag har läst pedagogik tidigare, dels för att jag har ett litet försprång så jag förstår saker bra, och även just att jag läst på universitet innan, vilket många inte tycks ha gjort. Det känns bra att veta hur allting går till!

Det har i alla fall varit bra föreläsningar, och jag tycker det känns jätteroligt :) Första dagen var jag med min brors tjej som också började läsa där nu, fast med inriktning fritidshem, och med tre till, och sen de andra dagarna har jag mest varit med de från min studiegrupp. Det är roligt att träffa lite folk måste jag säga! Det enda jobbiga är att behöva köra så mycket, E4:an är inte sådär superkul...

Så eftersom jag nu kört så lite den här veckan (ca 96 mil) så ska jag köra 14 mil till imorgon, för då ska vi till Sundsvall och handla mat. Jag känner mig inte sådär jättetaggad, men mat är ju ett nödvändigt ont, så jag får väl så lov att ställa upp. Kenneth föreslog att vi skulle gå på drakborgen också, så får se om vi kanske gör det då. Även fast Jamie är bra på att röra på sig tycker jag ändå det känns som att det mesta ändå är för lite större barn. Men det är klart att han lär tycka det är roligt förstås! Vi får se vad vi orkar med. Jag måste ju plugga också...

Så nu har ni fått en liten update över mitt liv! Idag har jag dammsugat och diskat och tvättat. Så nu är det ordning och reda igen ;) Kenneth har tagit hand om allting så bra medan jag har varit borta, lagat mat, diskat, tagit hand om Jamie och dammsugat köket och vardagsrummet. Men köket är ju hopplöst att hålla rent i, där skulle man behövt dammsuga efter varje måltid eftersom det alltid trillar ner nånting när Jamie äter. Så jag tog och dammsugade allting idag ändå. Fast jag tycker ändå att han blivit väldigt duktig på att äta själv! Och jätteduktig på att prata! Han säger jättemånga ord nu, och lär sig nya hela tiden :) Jag satt och räknade förra veckan, och kom upp i 30 ord. Sen säger han vissa mer tydligt än andra, men jag kan i alla fall förstå 30 ord som han säger, även fast alla andra säkerligen inte skulle förstå så många :P Och han älskar att vara ute, det är så roligt! Jag har tänkt att vi ska åka skridskor eller skidor någon dag. Så kan han sitta i sin pulka. En annan behöver ju också vara ute och röra sig lite!

Men nu måste jag faktiskt sova! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Miah

Va kul å läsa om din vecka.

Lät jobbigt me all körning, ttur de bara är en vecka i månaden.

Hoppas de komma gå bra för dig å plugga...

2011-01-22 @ 09:34:58
Postat av: Izza <3

japp! det hopopas jag också :) lycka till!!!!

2011-01-23 @ 11:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0