Himlabadet



Igår var vi på himlabadet, jag, Kenneth, Neo och Jamie. Det var våran julklapp till Neo, att ta med honom på en badresa! Det var första gången vi var på himlabadet. Jag kan börja med att säga att efter alla skriverier som varit i tidningarna om det här badet hade jag stora förväntningar! Jag trodde att det skulle vara minst lika stort som paradisbadet. Så det första jag slogs av när jag kom in dit var hur litet det var! "Jahapp, var det här allt?" tänkte jag lite smått besviket. Men efter en stund började jag uppskatta det lilla, och kände att det var ju faktiskt rätt mysigt och "lagomt" :) Det fanns tre stora "rör-rutschkanor", men en var stängd så jag åkte alltså bara två. Den ena var en sån där man åker på ringar, enkel eller dubbel, och det är ju jättekul! Och den andra var en svart tunnel, som stundvis var alldeles mörk, och hade ljuseffekter, skithäftigt, haha :) Det fanns även en liten vanlig rutshkana med spolande vatten på, och en klättervägg med en repstege som hängde vågrätt över vattnet. Men klätterväggen hann jag aldrig med att prova på, så det får bli nästa gång. I barnlandet fanns det två rutschkanor, en jätteliten och en lite längre. Också fanns det en liten barnbubbelpool. Jamie tordes faktiskt åka den långa rutchkanan själv, och tyckte det var jätteroligt! Tyvärr fick jag ingen bild på det. Det blev inte så mycket tid till att ta bilder, jag hade fullt upp med att bada! Sen finns det ju en surfstream också, men den provade vi inte heller för den måste man ju betala extra för. Ja just det, det fanns även en "kolmila" där det var en jättevarm och härlig bubbelpool, så skön! Också kunde man simma ut förstås.

Det fanns en vegetarisk rätt att äta(förutom pannkaka), så jag tog förstås den då. Det var en vegetarisk tacotallrik, och den var riktigt god! Det var quornfärs, kidneybönor, salsa, majs, sallad, gurka, tomat, jalapeno, tortillachips, guacamole och gräddfil. Kenneth åt spaghetti carbonara, och tyckte inte alls om den, men Jamie tyckte den var rätt god. Och Neo åt pannkaka med mjukglass och sylt. Kenneth och Neo hade ätit varsin korv med bröd och strips tidigare också.

Fördelen med att det är så litet är ju att man har väldigt bra översikt. Så har man barn behöver man inte vara rädd att tappa bort dom! Superbra för barnfamiljer alltså :) Minus är väl att det är jobbigt om det är mycket folk, när det är så litet, och sen tyckte jag även att det kunde funnits badleksaker i barnlandet. Nu var det bara... vatten... och dom två rutschkanorna. Inga hinkar eller spadar eller ringar eller så. Så det var lite synd! Men vi hade i alla fall jätteroligt allihopa, och Jamie klagade inte en enda gång! Som sagt, perfekt för barnfamiljer! Så nästa gång kan ni andra med barn följa med också ;)


Kommentarer
Postat av: maria

Neo hade jätte roligt! Bästa presenten till en 8-årig badpojke :). Tack snälla ni!!! Nästa gång hänger vi ochså me. Kram

2011-01-31 @ 22:10:46
Postat av: Miah

Va roligt de lät, dit måste vi verkligen fara tillsammans nångång :)

Den där biten me bra uppsikt lät verkligen super hehe

2011-01-31 @ 22:20:40
Postat av: Terese

Maria: Vad kul att han gillade det! Ja, vi får ta och åka allihopa nästa gång, kanske Eva och Peter vill följa med då också :) Kram



Miah: Jomen precis, det tycker jag vi ska göra! Enda nackdelen var att det var lite dyrt, 12okr för en vuxen och 90kr för barn från 3 år. Men man far förstås inte så ofta så då kan det ju vara värt det ;)

2011-02-01 @ 13:16:01
Postat av: Helen

Schysst att de bara är dom med barn som får följa med då :(

2011-02-01 @ 20:20:57
Postat av: Terese

Haha, ne men du har ju snart barn du med, och jag tänkte att du kanske inte skulle hinna följa med innan du har barn, men du får förstås följa med utan barn med ;P

2011-02-04 @ 00:51:02
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-19 @ 23:29:05
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0