I'm alive

Hej, hej! Jag är inte död, även fast man kanske kan tro det eftersom jag inte skrivit på så länge! Det har bara varit lite mycket den senaste tiden, dels med pluggande, men sen har vi även hunnit med en tripp hemöver eftersom Kenneth höll på att dö av tristess. Så nu har vi laddat upp krafterna med trevligt sällskap :) Sånt där man behöver emellanåt! Jag kanske behöver det ganska ofta, men vad är livet om det bara består av tråkig vardag. Nog för att vardag är skönt ibland också, men nog behöver man komma iväg och träffa folk ibland med. Umgås. Sån är i alla fall jag! Det är antagligen annorlunda om man har ett jobb man går till varje dag där man faktiskt träffar andra människor, men nu är ju faktiskt jag hemma större delen av tiden, och har varit det rätt länge. Det märks när jag är i H-sand, haha, herregud vad jag pratar! Jag som brukar hålla mig lite i bakgrunden när det är folk jag inte känner :P

Idag fyller min kära systerdotter 3 år. Så ett stort grattis till henne! Tiden går fort, fort! Jag tycker dom fyller år hela tiden dom här små barnen :P

Och nästa vecka ska jag vara i Härnösand heeela veckan från 8 till 5 varje dag. Det känns inte speciellt roligt... Men det är bara att bita ihop, för jag vill ju det här ;) Nu när jag väl har börjat är alla tvivel borta! Och som det ser ut nu verkar det vara stor chans att det kommer finnas jobb när jag läst klart, så det verkar superbra!

Jag känner att jag har lite svårt att hinna med allt läsande, jag måste omstrukturera min vardag. Lägga upp ett schema! Det blir ju lite annorlunda nu när det inte är helt på distans, för jag tappar ju rätt mycket tid veckorna jag är borta, jämfört med förra kursen då jag var hemma hela tiden. Så det blir till att sätta upp en minumumpluggtid för varje dag, så jag verkligen hinner med allting jag ska hinna!

På måndag har vi tenta direkt på morgonen, så nu är det bara att läsa, läsa, läsa, läsa... Så bäst jag fortsätter med det nu!

Kommentarer
Postat av: Anja

Hej Tessan! Jag tänkte bara nämna att jag får en massa underliga mail från dig som jag misstänker är virus... Gissar att de skickar sig själv till folk som du har i din adressbok. Jag har fått 5-6 stycken senaste veckan där det står ditt namn och mailadress som avsändare och det är bara utländska grejer i mailen... Vet du nåt om det? Kram Anja

2011-02-11 @ 11:30:20
URL: http://messersmith.blogg.se/
Postat av: Terese

Jaha, ne usch då är det något virus. Jag har fått massa såna mail av andra folk jag med, men jag har inte öppnat något så jag trodde inte att jag hade fått något virus, men då har jag tydligen det. Jag ska prova byta lösenord, jag har hört att det hjälper ibland. Kram

2011-02-11 @ 21:43:47
Postat av: Helen

Alla har vi ett socialt behov! Va skönt att du får träffa lite mer folk nu då, på skolan och sådär :)

2011-02-12 @ 11:49:19
Postat av: Miah

Hoppas tentan gick bra för dig, och att du får till ett bra schema :)

2011-02-14 @ 20:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0