Vitlöksbröd

Mmm, igår bakade jag två stora vitlöksbaguetter, som jag nu sitter och äter av till en kopp te. Mumsigt! Det blev riktigt bra faktiskt, tycker att dom är godare idag när dom legat och dragit åt sig vitlökssmaken lite mer! Annars brukar hembakt bröd vara bäst när det är alldeles nybakt, för sen brukar det bli torrt så fort. I alla fall mitt bröd. Men inte denna gång!
När jag ändå är på gång att berätta om min "husmoderliga" sysslor kan jag passa på att berätta att jag lagade en väldigt god middag häromdagen. Jag gjorde rostbiff (av kalvkött som vi fått av svärmor)/torskfilé stekt i vitlökssmör, hasselbackspotatis med vitlökssmör (vilket i och för sig inte kändes så mycket) och till det svampsås. Yummi, yummi! Det är nästan så jag själv blir sugen på att smaka av köttet just när jag tillagar någonting speciellt sådär, av kött som jag vet var det kommer ifrån. Men det gjorde jag inte, haha!
När jag blev vegetarian var det inte av anledningen att jag ville skona djuren från mitt köttätande, utan det var mest bara för att jag ville prova på. Men under de 6,5 år som gått sen dess har jag börjat tänka desto mer på såna saker. Dels att jag tycker det känns viktigt att djuren behandlats bra, men även att jag vill att det ska vara rena produkter. Fast 50% av det jag äter är nog fortfarande "orena" produkter, men jag har börjat att tänka på det mer, och det är i alla fall en bra början! Det är ju tanken som räknas, eller hur var det nu igen?

Det gick bra att lämna på förskolan idag med, så hela veckan har varit toppen på den fronten!

Igår kom den nya barnvagnen som vi beställt, men i två av hjulen saknades det ett kullager, så det blir till att skicka tillbaka dom två så vi kan få nya. Sen hoppas jag att allting kommer vara bra! Det var i alla fall bra dämpning på den, vilket det inte är på den gamla, den har knappt någon dämpning alls. Men känns trist när det första man får göra är att skicka tillbaka nånting.

Jaja, dags att plugga igen då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0