Tzatziki

Mmm, ikväll har jag gjort tzatziki. Så gott, och så enkelt! Bara riva lite gurka och krama ur vattnet, pressa en vitlöksklyfta, blanda med turkisk yoghurt och salta och peppra. Superlätt! Gjort på ett kick ;) Trots det är det nog första gången jag gör det själv, sen jag flyttade hemifrån. Men nu du, när jag väl kommit igång med att göra eget så brukar jag hålla mig till det!

Jag vann på Icalotteriet idag, när jag använde mitt nya Ica bankkort. Ett paket havregryn och en burk sill! Det var lite kul, alltid roligt när man vinner. Nog för att jag inte äter sill, men det går ju alltid att bjuda bort!

Jamie fick stanna hemma idag med, men imorgon ska han till förskolan. Så jag hoppas på att det kommer gå bra! Jag tycker att det är jättemysigt att ha honom hemma, men det är lite svårt att hinna med allting med hushåll och plugg. Bara jag får några timmar i veckan så räcker det! Fast hade jag haft möjlighet skulle jag förstås haft honom hemma tills han blivit lite större, men det funkar ju tyvärr inte ekonomiskt.

Jag börjar få världens hus-sug, är så less på lägenhetslivet! Desto större Jamie blir, desto värre känns det att bo i lägenhet. Sitter man en hel dag inne blir han så rastlös! Hade varit underbart om man bara kunde gå ut på tomten och leka. Enda alternativet nu är ju att gå till den lilla lekplatsen, och det är man kanske inte sugen på varje dag. På det viset är det förstås bra att han får gå och leka på förskolan. Jag tycker bara inte om att behöva lämna honom gråtandes... även fast det (oftast) går över efter en stund, så blir han ju ledsen för att jag överger honom. Känns hemskt att bara vinka och gå, när jag egentligen bara vill ta med honom hem igen.

Jaja, nu måste jag plugga!

Kommentarer
Postat av: Carina & Hans-Ove

Visst är det härligt med hus, men man skall inte glömma allt som skall göras med hus också. Klart lättare att bo i lägenhet men friheten med hus kanske övervinner sånt :)



Ha det bra gumman...Kram från kalla Alingsås!

2010-10-14 @ 11:13:16
URL: http://elladora.blogg.se/
Postat av: Terese

Jo, visst är det så att det är mycket mer krävande att bo i hus än i lägenhet, och det tillkommer mycket kostnader som man inte behöver tänka på som hyresgäst. Men eftersom jag bott i hus nästan hela mitt liv känner jag mig så instängd av att bo i lägenhet! Jag saknar allt det som ingår i huslivet, med tomt som barnen kan leka på, där man kan plantera och bara sitta för sig själv. Privatlivet! Men det kommer väl så småningom, det är bara att stå ut, och försöka njuta av de fördelar som ändå följer med att bo i lägenhet!



Hoppas allt är bra med er! Kramar

2010-10-14 @ 12:25:45
Postat av: Helen

Jag förstår dig gott och väl, jag trivs inte alls lika bra i lägenhet som i hus! Har förvisso aldrig haft ansvaret för ett hus...men ändå!

2010-10-14 @ 22:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0