Bokmal

Jag ska ta mig i kragen och lägga in bilderna från kameran, på datorn. Men jag orkar inte göra det just nu, för jag måste ladda kamerabatteriet först...

Det har varit superfint väder dom senaste dagarna, men idag är himlen grå, och regnet öser ner.

Men idag gör det ingenting att det är dåligt väder, för idag är vi inte tvungen att gå utanför dörren. Idag har vi nämligen ingen hund att gå ut med! Sen vi la ut annonsen på blocket, har det ringt flera stycken, som varit intresserade av Bianca. Och igår kom det hit en tjej, i sällskap av sin mamma, och bestämde sig för att ta med henne hem. Vi skrev på papper för ägarbyte, på en gång, men då dom tog med sig det, vet jag förstås inte om dom skickar in det på en gång.

Det känns skönt. Men vi vågar inte slappna av ordentligt, riktigt än. Vi har ju inte haft sån tur tidigare... Men skulle dom av någon anledning ändra sig, har vi åtminstonde 3 stycken andra intresserade, i reserv. Men jag hoppas förstås att vi inte ska behöva använda oss av dom, för hon mår ju inte bra av att bli skickad från den ena till den andra hela tiden. Det blir hon bara otrygg av.

Idag har jag bestämt (igen) att det är dags att lägga av med chips och godis ett tag. Jag har gjort det korta perioder, under hela våren nu, men jag tycks alltid glida tillbaka i dom onda vanorna. Antagligen på grund av min käre sambo, haha :P Men nu har jag bestämt mig. Och då ska jag hålla det! Jag känner att jag vill komma i bättre form. Så jag skulle ha köpt dom där hantlarna jag har funderat på... Men tills dess får jag hålla igång med promenaderna.

Jonas är här och hälsar på. Alltid trevligt med besök! Så det hoppas jag att vi ska få mer av. Alla är välkomna ;) Eller inte alla kanske, hahaha! Kenneths syster har iaf planerat att komma upp i juni, med sina två pojkar, så det ska bli roligt! Det var länge sen vi sågs nu, så vi har ju inte träffat hennes minsting, och hon har inte träffat Jamie heller.

Jag har snart läst ut den andra boken, av dom jag lånat från Eva; "Olycksfågeln" av Camilla Läckberg. Jag har läst hennes bok "Stenhuggaren" tidigare, och tycker den är bra, och även den här gillar jag. Igår låg jag och läste till halv 3 på natten, eftersom det är så spännande, nu när jag börjar närma mig slutet! Men då var jag lagomt trött imorse, när Jamie vaknade klockan 6. Tur att jag kunde sova en sväng till med honom, vid halv 8!

Igår var Kenneth så duktig och tömde ur massa saker, både ur skubben i lägenheten, och ur förrådet i trappuppgången, och flyttade till ett förråd i källaren istället! Så nu börjar det bli lite plats i skrubben här. Som vi hade tänkt från början!

Idag har vi tänkt dammsuga, så vi får bort hundhåret. Sen hoppas jag att vi slipper få tillbaka det igen!

Kommentarer
Postat av: Miah

Va skönt att ni blitt av med hunden, hoppas hon inte kommer tebax.

Ja ha åxå läst den boken, visst är den bra...himla spännande =)

2010-05-11 @ 08:35:21
URL: http://mammamiahs.blogg.se/
Postat av: Terese

Ja, verkligen härligt! Hoppas att det kommer funka den här gången.



Ja boken var jättebra :) Jag har lånat "Tyskungen" med, så tror jag ska börja läsa den ikväll!

2010-05-11 @ 14:37:58
Postat av: Mamma Ann-Sofie

Jag tycker också det är kul med främmande, bara så du vet. Om du saknar att ha hund så kan du ju komma hit och promenera med mina. Jag har försökt gå mer med dem nu och så har vi börjat ha Tabriz lös ganska mycket och det har funkat jättebra.

2010-05-12 @ 21:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0