Busunge


Igår började Jamie bli piggare igen. Det var så skönt att få tillbaka min glada lilla busunge igen! Han är fortfarande lite småsnorig, och hostig, men det mesta av energin verkar ha kommit tillbaka.

Igår kväll la jag honom i spjälsängen. Sen när han vaknade vid halv 11, och ville äta, flyttade jag över honom till min säng, eftersom jag gärna ville sova vidare! Men om han sover i sin egen säng, tills jag går och lägger mig, så är ju det en bra början iaf! Det känns bra :)

Han ligger och sover i spjälsängen nu också. Det är bra om han får vänja sig vid den, det känns säkert, för då vet man att han inte kan ramla ur. Inte förrän han börjar att klättra vill säga!

Aptiten har kommit tillbaka nu och så! Han åt lite dåligt när han var sjuk. Åtminstonde av den "vanliga" maten, bröstmjölken åt han bra av. Han har även fått smaka kött nu, och det blev inga sura miner, utan han mumsade i sig rätt bra. Sura miner blev det däremot när jag gav honom äpple- och päronpuré, för den var tydligen för sur för honom. Och katrinplommon är lite för beskt. Han kan äta litegrann, men det är ingen höjdare! Kanske att det går bättre, om man blandar ut det med någonting. Annars grimaserar han bara och spottar ut!

Idag har jag tänkt att vi ska gå upp på BVC, för vägning och mätning. Jag tycker att han blivit så stor nu, han växer verkligen så det knakar!

Igår gick vi en prommis, våran lilla familj + Jonas. Grabbarna orkade inte gå så långt, men jag gick en sväng till, efter att dom gått in. Förutom att det blåste lite kallt, var vädret härligt! Och det känns så skönt att asfalten börjat komma fram! Snart vår. Och sen sommar :)

Vi fick elräkningen igår. Den var på hälften så mycket, som förra månaden. Kändes väldigt bra! Så vi har varit duktiga! Bytt elpris, sänkt elementen och varit noggranna med att dra ur sladdar, stänga av dator och tv, inte låta saker stå på standby. Det gör skillnad.

Nästa månad ska vi åka till Birsta. Då ska vi handla mat, och till Kenneths stora glädje, köpa en ny tv. Sen får vi se vad mer vi har råd med, kanske nån leksak till Jamie, och ev. några småsaker från IKEA. Vi får se vad plånboken tillåter! Dammsugaren får antagligen vänta till månaden efter.

Jaja, ska ta och leka med lillplutten nu, han ligger och busar för fullt! Vi skippar babysången idag, så han inte smittar ner dom andra barnen med sin förkylning. Vi får gå på myspys på torsdag istället!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej!

Hade du en blogg innan denna, finns den kvar?

2010-03-16 @ 19:54:05
Postat av: Jenny

Hej!

Hade du en blogg innan denna, finns den kvar?

2010-03-16 @ 19:54:46
Postat av: Terese

Hej! Ja, det hade jag. Varför undrar du det?

2010-03-17 @ 09:09:36
URL: http://tereseundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0