Helgaktiviteter

I fredags jobbade Kenneth eftermiddag, så jag fick ha fredagsmys för mig själv, efter Jamie somnat. Jag kunde inte låta bli att baka en kladdkaka, så sen satt jag och smaskade i mig av den, tillsammans med jordgubbar och grädde. Jättegott! Men inte speciellt nyttigt. Jag har hamnat i en svullperiod, men nu ska jag försöka skärpa mig! Det är dags att dra ner på sötsakerna, känner jag.

Det var länge sen jag simmade nu. Men jag hoppas på att jag ska kunna börja igen snart! Det är ju bara lite besvärligt, eftersom bassängen enbart är öppen på eftermiddagarna, och då jobbar oftast Kenneth. Sen är det bara helgen kvar, och då har det för vana att dyka upp andra saker, på schemat. Som nu, nästa vecka, då jobbar Kenneth eftermiddag. Även på fredag. Sen på lördag ska vi till Sundsvall. Så då blir det ingen simning då heller! det känns trist, eftersom jag hade kommit igång så bra! Jag får hoppas att det fina vädret håller i sig, så kan jag promenera iaf. Det är skönt det med.

Idag promenerade jag upp till Maria, efter att jag följt Kenneth till Jimmys verkstad. Jag tänkte att jag lika gärna kunde svänga in och säga hej, när jag ändå var ute och gick! Och det var ju trevligt :) Alltid roligt att få surra av sig lite.
Jamie och Elvis var så roliga, och satt och snackade mer varandra, haha! Även fast Elvis blev lite skrämd av Jamies morrande ljud, till en början :P

Igår var vi upp till Finnsjön med Jimmy och Co. Vi grillade korv, och satt ute i det fina vädret.

Jag längtar verkligen till sommaren nu! Sommar och grönt gräs. Och värme. Att slippa bunta på sig tjocka vinterkläder, så fort man ska utanför dörren (även fast man redan nu börjat använda lite tunnare kläder). Det kommer bli toppen! Fast jag kommer säkerligen klaga på att värmen är så jobbig då, för Jamie, men ändå så ska det bli jättehärligt ;)

Vi har börjat fundera på semestern lite smått. Kenneth har semester 4 veckor i augusti. Just nu ser det ut som om Idre är mest aktuellt, men vi har ännu inte beslutat någonting! Första familjesemestern :)

Nu ska jag tydligen spela tv-spel med min karl... Lego Batman, yeah, cooooolt!

Kommentarer
Postat av: Helen

Jag vill också ha sommar! Vintern har pågått länge nog enligt min åsikt! Kul med TV-spel :) Själv har jag nött NFS Shift idag ;)

2010-03-21 @ 21:55:52
Postat av: Terese

Haha, ja det var faktiskt riktigt roligt att spela tillsammans :) Som man brukade göra när man var liten!

2010-03-23 @ 11:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0