Ljuva sommar








Hemmavistelsen var toppen! Det blev mycket familjetid, eller enbart familjetid egentligen, och det var jättehärligt :)

Midsommar firades först nere på Riffen. Jag, Jamie, mamma, Izabell, Antonia och My for ner dit vid 1-tiden. Där träffade vi Anja, Danne och Zeke, och sen kom även Miah, Pär och Trille dit. De kom precis i lagom tid för dans runt midsommarstången, men Miah och Pär skippade den ändå :P Jag däremot hoppade och dansade för fullt, och när Jamie vaknade fick han också vara med! Han var dock aningen för trött för att tycka att det var roligt. Han bara hängde med, och såg varken glad eller ledsen ut.

Framåt eftermiddagen for vi ner till Jonas och Emelie, på 30-årskalas. Där bjöds det på mat, och gott sällskap! När det var läggdags för barnen var det dags att åka hem. Och då var vi minsann glad att vi tagit bilen, för då vräkte regnet ner!

På söndagen hälsade vi på pappa, Annalena och Elsa. Jag gick dit med Jamie i vagnen, så han fick passa på att sova innan. Det var en härlig promenad, och mamma följde mig till bron på ditvägen. Jamie var glad och busig hela tiden, och blev inte alls blygen.

Helen och Robert skulle komma på fredagsnatten, men fick fel på bilen, och dröjde därför till måndagen. Senast dom var hem var i jul, så det var verkligen roligt att ses igen! Hoppas det inte dröjer lika länge nästa gång.

På tisdagen var vi till Torningsjön och badade. Årets första dopp för min del! Det var kallt. Men jättemysigt att vara där, och det gick jättebra att ha Jamie där med.

På onsdagen fyllde mormor år, så då var vi dit och käkade smörgåstårta. Jag och mamma gjorde även en vanlig tårta som vi tog med dit. Men den smakade jag aldrig på, utan jag åt av mormors ananaspaj istället!
Efter fikat for jag, Jamie och Helen in till stan för att hälsa på Miah, Trille och Luna. Vi beställde mat från China, och hade syster-kvalitetstid, efter barnen krupit i säng. Jag hade köpt jordgubbar som vi satt och mumsade på, och vi spelade även lite kort.

Efter att vi lämnat barnen på dagis på torsdagen gick vi en sväng på stan. Där shoppade vi lite kläder till våra pojkvänner, haha. Snälla som vi är! Sen tog vi en fika på Hullsta.

På fredag var det dags att åka hem till Fränsta igen, och då gjorde jag det med Antonia som sällskap. Hon stannade till söndagen. På lördagen var det strålande fint väder, och då var vi först på loppis, sen for vi till lekparken i Ljungaverk, och efter det åkte vi och badade. Där hittade vi Jimmy, Maria, Neo, Melvin och Elvis! Både jag, Antonia och Jamie badade. Det var jättehärligt i vattnet! Jamie tyckte det var superroligt, men eftersom jag var rädd att han skulle bli förkyld, fick han bara ta ett snabbt dopp! Men kul att han gillade det iaf :)

Sen köpte vi pizza och åkte hem och kollade på Emil i Lönneberga. Antonias stora favorit! Det gick faktiskt jättebra att ha henne här. Inga tårar av hemlängtan blev det! Dock lite skavsår i öronen för våran del, hahaha :P Lilla pladdermajan.

På söndag kom Niklas och My för att hämta henne, och då bjöd vi på grillat. Så nu har Niklas fått se hur vi bor, han med! Sen åkte Niklas och Kenneth och hämtade Jonas. Han blev här tills dom for.

Jamie har blivit lite hostig, och har sovit dåligt dom två senate nätterna. Idag var vi upp på Apoteket och köpte hostmedicin, och det verkar som om det hjälpte! Än så länge har han sovit bra.
Vi var på Erikshjälpen idag och tittade efter köksstolar, men några sådana hittade vi dock inte. Däremot köpte vi en spegel, fyra äggkoppar, och en silverbricka.

Vi har en stor sopsäck med grejer som vi har tänkt lämna till Erikshjälpen, men vi har inte kommit iväg och gjort det än. Jag har tänkt att jag ska gå igenom min garderob och rensa ur de kläder som jag inte använder, så kan dom få de med. Onödigt att de ska ligga och ta upp plats bara! Men jag har ju en tendens att vilja spara på ALLT, bara IFALL ATT! Tro vem jag har fått det ifrån... ;)

Igår beställde jag en ny telefon! Det är ingen värstingmobil, utan precis lagom för mig. Viktigaste är ju att den är snygg, haha, och det var den! Rosa och söt, hihi. Jag och Kenneth delade på kostnaden, fast han betalade lite mer än mig. Bara för att han är så snäll. Tänk vad lyckligt lottad jag är, som har en karl som skämmer bort mig så :)

Som avslutning ska jag berätta att min lilla pojke har blivit stor! I söndags tog han sina första tre steg. 11 månader gammal, precis som hans mamma var (hans pappa var dock en månad tidigare). Min lilla bebis är nu en stor kille som kan gå. Helt otroligt!

Vi har förresten fått dagisplats till hösten. Den 30 augusti börjar inskolningen! Och jag har bestämt mig för att skjuta upp studierna så länge. Jag klarar inte att vara borta en vecka/månad i det här läget. Så det blir till att försöka hitta mig något jobb istället!

Nu tror jag att jag har fått med allt som jag skulle skriva, och det var mycket!!! Enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0