Jag har en ängel i mitt rum.

Suck. Fick elräkningen igår. Skyhög var den. I vårat hyreskontrakt står det, klart och tydligt, att hyresvärden ska stå för värme och varmvatten. Tyvärr var den ansvarige personen, på hyresbolaget, hemma med sjukt barn igår, så vi kunde inte få någon klarhet i detta, då de andra på hyresbolaget påstod att det var vi som skulle betala för värmen! Har ni hört något så dumt?! Det blir till att reda ut det där nästa vecka, men jag tänker då inte lägga mig iaf... Har dom skrivit på ett kontrakt, får dom så lov att följa det, oavsett om dom gjort ett misstag!
Men känns förstås oerhört jobbigt när det ska behöva bli såhär... om det nu är så att dom gjort ett misstag när de skrev kontraktet, så kommer de ju säkerligen vilja skriva ett nytt avtal, och då blir det ju apdyrt att bo här :/

Jamie har varit trött och gnällig i två dagar nu, sedan han fick vaccinet. Förhoppningsvis är han pigg och glad idag! Han vaknade ganska tidigt imorse, så nu ligger han och sover igen. Och Kenneth är och tränar med brodern. Så jag har lite ensamtid för mig själv nu, då jag sitter och dricker en kopp te, och bara njuter av tystnaden. Sen ska jag dammsuga! Jag skulle göra det igår, men hela dagen blev som förstörd av den där elräkningen, så jag tappade orken för allting efter det. Men idag är det nya tag!

Idag ska Jamie få smaka på morot. Han har bara ätit potatis än så länge, men tänkte att han skulle få testa något nytt nu! Det blir roligt att se om han reagerar olika, på dom olika rätterna, eller om han bara tycker allting är lika konstigt, haha! Det är inte mycket som stannar kvar i munnen, men tanken med smakportionerna är ju främst att dom ska få känna nya smaker och nya konstistenser, inte så mycket för mättnadens skull. Men nu när han har varit så gnällig, har han velat snutta hela tiden känns det som, och då ser man fram emot när dom större portionerna kommer!

Det har varit två kalla dagar nu igen, men idag ligger det runt 15, så då kanske det blir till att gå en promenad med vagnen! Man blir så slö när man bara sitter inne, och nu när Kenneth är hemma också tappar man rutinerna så lätt! Man måste tänka efter, för att veta vilken dag det är, och middagen äts olika tider varje dag. Men är förstås mysigt att ha honom hemma ;) Det är skönt att få hjälp med hund och barn!

Nu har min lilla prins vaknat. Han är så underbar. Kärleken man känner för sina barn är verkligen något alldeles extra! Den kräver ingenting tillbaka.

Nu ska vi leka, och städa!

Kommentarer
Postat av: Helen

Va jobbigt de där me värmen :/ hoppas att det löser sig iallafall! Det borde det göra tycker ja, eftersom de stå i kontraktet!

2010-01-16 @ 12:36:50
Postat av: Marica

Men om de står i kontraktet värme o varmvatten ska ni ju fortfarande stå för elen...o den är dyr nu iomed att de varit så kallt...så tyvärr stämmer de nog. Värme o vattyen betala hyresvärden men elen betalr ni om de inte såt annat i kontraket...o den får man ju vanligen var 3dje mån tyvärr om ni inte avtalat annat med elbolaget. Hoppas ni får klarhet i de i veckan! Söt han e jamie...Lik mamma sin ;)

2010-01-16 @ 23:52:31
URL: http://liquei.bloggplatsen.se
Postat av: Terese

Ne, det är el-element, och vi ska bara stå för hushållselen! Och räkningen är bara för en månad. Den som har skrivit kontraktet, har antagligen gjort fel, så att värmen egentligen inte ska ingå. Men vi ska ju inte behöva betala för deras misstag!

Tack, han är underbar :)

2010-01-17 @ 11:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0