Money

Skönt att ha pengar igen! Det är alltid lika välkommet när de trillar in i slutet av månaden. Jag ska hämta Kenneth efter jobbet idag, så vi kan fara och handla mat sen. Fylla på förråden. Jag har skrivit en meterlång lista (nästan iaf) så det blir en riktig storhandling! Annars blir det ju ändå bara att vi springer upp på ICA här i Fränsta, och småhandlar var och varannan dag, så lika bra att passa på att fylla på frys och skafferi, så gott det går, när man liks far någon annanstans och handlar! Blir billigast så, i längden. Vi funderade på att åka till Sundsvall och handla, men tror vi tar Ånge den här gången. Vi har ändå planerat att åka till Sundsvall nästa löning, så tror det får vänta till dess.

Den här morgonen ville Jamie verkligen inte sova utan mamsen! Först la jag ner honom i spj... (jahapp, nu vaknade han) ...spjälsängen, i hopp om att han skulle somna, men han bara skrek. Så tog jag upp, och matade honom, och då somnade han. Så la jag ner han i sängen igen, då vaknade han på en gång. Tog upp, bar runt lite, somnade. La ner, sov 10 min. Tog upp, bar lite, la i våran säng. Lyckades smyga därifrån. Så sov han 20 min, vaknade, och sitter nu och myser i mammas knä :P Jaja, övning ger färdighet!
Jag har tänkt att jag ska börja vänja honom vid spjälsängen nu, så brukar (vilket betyder att jag gjort det dom 3 senaste dagarna) försöka få honom att sova i den, iaf en gång om dagen. Han brukar vakna rätt fort, men det blir väl bättre när han vant sig!
Man är ju lite rädd att lämna honom i en storsäng nu, i och med att han snurrar så mycket när han vaknar! Så blir att man får bygga en liten mur runt omkring av kuddar, men man är ju orolig ändå. En kudde är ju inte så svår att flytta på.

På tal om det, så var han en hårsmån ifrån att stupa ner på golvet idag! Jag hade lagt två soppåsar vid ytterdörren, som skulle slängas, så han rullade dit i gåstolen, och började dra i dom där. Så gick jag dit och skulle ta bort honom, då hann jag precis få tag i honom, när han hade halva kroppen ovanpå påsen, och fötterna påväg efter! Puh, kan lova att jag pustade ut då jag tagit upp honom! Går visst inte att ha honom utom synhåll nu längre...

Idag är det bara 5- ute, så nu får Bianca ligga på balkongen. Hon ska inte ligga där hela dagen, men tänkte att jag lika gärna kunde ha henne där ute ett tag. Hon får mest bara ligga stilla på sin plats, här inne, nu ändå så, eftersom jag inte vill att hon ska skvätta blod överallt! Jag ska skura golvet idag också.

Igår var vi på myspys. Det var vi, och en annan mamma. Väldigt lugnt, men då hann man ju prata iaf! Det kan vara rätt livat vissa gånger, så är skönt när det är lugnt ibland.

På tisdag ska jag klippa mig, så då missar vi babysången. Då får Jamie vara hemma med pappsen istället, för han jobbar eftermiddag. Nog för att pappor får gå på babysången, om dom vill, men jag skulle inte tro att just denna pappa vill det, haha :P Men dom kan nog roa sig ändå!

Det snöar ute. Jag funderar på vad vi ska hitta på. Förutom att städa då! Vilket jag kanske borde sätta igång med... eftersom det är så "varmt" väder idag, så känns det som att vi borde gå ut och göra något, men jag vet inte riktigt vad! Bara en promenad, eller någonting annat? Åka skidor eller skridskor kanske? Fast inte så roligt att åka skridkor om det är fullt med snö på isbanan, och ska jag åka skidor så måste jag ha Jamie i bärselen. Och då vet jag inte om jag kan åka med Bianca. Sen gillar dom inte att man har hundar på spåret heller.
Hmm, hmm... men kanske att jag kan gå en promenad, så Jamie sover i vagnen, och ta med skrillorna, så kan jag och Bianca ta en sväng på hockeyplan? Även fast det snöar. Det lät rätt okej ändå. Men då måste jag städa först, och hoppas på att det inte kommer allt för mycket snö, för då går det inte att gå med vagnen. Isåfall får jag väl ta bilen istället!

Okej, bäst att sätta igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0