Glad alla hjärtans dag!

Jag sitter här i köket, och fikar te och macka, medan jag tittar på Jamie som skjutsar runt sig i gåstolen. Han har fått in rätta tekniken nu, för att kunna komma dit han vill, så jag får springa och jaga efter honom hela tiden, eftersom han är påväg bort, eller håller på med något jag inte vill att han ska röra! Som sladdar till exempel, hans nya "passion"... Som tur är så når han ju inte allt han vill ha, men då blir han förstås sur istället, haha! Han har även börjat intressera sig för Bianca, och vill klappa på henne, men eftersom han nästan alltid halvt kör på henne med stolen, så har hon börjat springa undan när han kommer farandes i den :P Men sitter han stilla brukar hon komma fram och slicka på honom! Hon är ju så sjukt kelsjuk, så hon gillar nog all uppmärksamhet som hon får, oavsett om det är från en liten busunge!

Nu sitter han i mitt knä och läser en bok istället. Eller kastar runt med den rättare sagt, men jag försöker hjälpa honom att kika i den istället! Jag har beställt fyra nya böcker åt honom. Börjar bli less på att läsa samma jämt!

I fredags fick vi ju besök, vilket jag nämnde i tidigare inlägg att vi skulle få. Det har gått bra! Och det har faktiskt inte blivit sådär mycket tv-spel som jag befarade, utan jag har fått använda tv:n jag med ;)

Vi promenerade upp till Jimmy, och sen åkte vi bil tillbaka. Sen kikade Jörgen in på kvällen, helt oannonserat! Så han har också varit här nu i helgen, fast hos Jimmy då! Kul, kul :)

Igår var jag och simmade igen, och sen bjöd svärmor på middag. Efter att hon hälsat på här med Elvis och Neo. Herregud vad Elvis vuxit sen sist förresten! Har ju inte sett han på så länge... jättelik mamma sin är han :) Och jag fick till och med mata honom. Ersättning då alltså, jag drog inte fram bröstet :P
Vi fick rödspätta och klyftpotatis, sen chokladpudding med grädde till efterrätt, smaskens!

Sen blev det melodifestitivalen, efter jag nattat Jamie, och killarna spelat tv-spel. Blev rätt nöjd med resultatet, även fast jag inte förstod hur Orsa spelmän kunde gå vidare?! Men det var mest dåliga låtar med ändå...

Jaja, tror vi ska ta och käka lite gröt nu! Vårat främmande åker hem idag, sen har vi väl tänkt tända ljus framåt kvällen och myspysa lite. Får se vad vi hittar på!

(Älskar er min kära familj!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0