Gäsp, gäsp...

Ojojoj, vad Jamie har varit trött ikväll! Han somnade vid halv 5-tiden, som vanligt, och sen sov han till 10 över 7. Jag brukar ju inte låta honom sova efter klockan 6, men varje gång han vaknade, skrek han bara tills dess att han somnade om igen. Så jag hade som inte så mycket val! Nu är han iaf nöjd och glad, men vi får väl se hur det går med nattningen ikväll...

I förmiddags var vi på babysång. Det är så roligt att Jamie gillar det :) Jag märker ju att han tycker om när jag sjunger med honom här hemma också, så det är kul! Jag tror "Imse Vimse Spindel" är favoriten just nu. Förut var det tomtegubben som hade snuva. Jag brukar sjunga för honom ur hans sångbok varje kväll, också läser jag för honom ur någon av dom andra böckerna. Även fast han inte förstår något, så brukar han gilla det!

Jag hade tänkt gå till BVC efter myspys, men jag orkade inte. Eller jag tänkte att han skulle få sova ett tag i vagnen först, så gick och handlade, och sen vaknade han efter det. Så då orkade jag inte gå ut igen, när jag liks hade varit tvungen att ta upp honom. Så det får bli nästa vecka!

Igår gjorde jag potatismos och panerad torsk. Fast fisken blev inte så bra. Sen gjorde jag pizza och frös in. Och idag gjorde jag paj med tonfisk, svamp och majs i, också åt jag sallad och filsås till det. Det är roligt när man har fantasi att bryta vanorna, så det inte blir samma mat jämt!

Jag köpte skorpor idag, när jag var på affärn, så sen ska jag dricka te och äta skorpor! Också har jag en smaskig grape som jag ska äta! Vi har börjat äta väldigt mycket frukt nu, och det är ju så gott :)

Jag brukar tänka på tusen saker som jag ska skriva i bloggen, men när jag väl sitter här, tycks allting bara försvinna! Så det får ta stopp här!

Kommentarer
Postat av: Mamma Ann-Sofie

Jaha nu har jag läst alla bloggar du skrivit sen sist jag var inne. Först måste jag bara påpeka att du inte ska räkna med att sitta inne i stugan medan vi andra är i backen. Du ska naturligtvis vara ute och insupa den sköna fjäll-luften tillsammans med småttingarna. Dessutom åker ju tjejerna också slalom så de kommer säkert att vilja följa med oss andra, även om det inte blir varje gång. Sen kan jag, som lärare, inte låta bli att påpeka att det inte heter: "...också åt jag sallad", "Också har jag..." Det heter "och så". Å andra sidan måste jag säga att det är toppenbra att du redan börjat läsa för Jamie, fast det vet du förstås redan :)

Du verkar ha blivit en riktig hejare på matlagning, skulle vara skönt att ha en hushållerska som dej. Jag tror bestämt du får ta hand om matlagningen när vi åker till fjällen. Jag har redan försökt få Helen att ta på sej slutstädningen. Jag är inte helt säker på att vi var överens men med rätt sorts övertalning ordnar det sej nog ;) / Ha det bra kram mamma

2010-02-03 @ 22:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0