Utveckling

Wow. Jag har precis lagt Jamie, och han somnade i sin egen säng, för andra kvällen i rad! Han som alltid brukar tokvägra att somna i sin säng, så jag får antingen söva honom i en storsäng, eller i min famn, och sedan lägga ner honom i spjälsängen. Men nu har han alltså somnat i sin egen säng, både igår och ikväll! Superbra!

Dagen började med att byta bajsblöja. Så trevligt så! Jag vet inte vad som har hänt, men Jamie har tydligen fått bra fart på magen den senaste veckan. Och det är förstås bra, så slipper han ha magknip, men den lilla rackarungen väntar alltid tills jag bytt till en ny, torr blöja, innan han gör ifrån sig! Det tycker jag är rätt onödigt, haha :P Det är även populärt att göra ifrån sig vid läggdags, precis innan han håller på att somna, och på morgonen, så mamma inte får någon chans att ligga och dra sig i sängen, utan måste kliva upp på en gång! Busunge.

Efter frukost gick vi ut på promenad. Men det var inte alls lika härligt väder idag, som det varit dom senaste dagarna, utan idag blåste det rätt rejält. Vi gick en liten sväng iaf, och Jamie hade ju filt och vindskydd, så för honom var det förstås varmt och mysigt ändå! Eftersom jag ville att han skulle få sova klart i vagnen, satte jag mig ute på en bänk, och läste tidningen.

Sen drog vi iväg till babysång och Myspys! Jamie ville inte ligga stilla på rygg, vilket vissa av sångerna kräver, men rörelsesångerna var populära :) Sen lekte han så bra med dom andra barnen. Eller mest lekte han väl kanske med sig själv, och försökte ta leksakerna som dom andra barnen hade ;) Han börjar bli mer självständig nu, och hade ingenting emot att jag satte ner honom själv vid dom andra barnen, medan jag satte mig på en stol en bit ifrån. Även senare, när jag satt och fikade, satte jag ner honom med några av dom andra barnen, samt en av ledarna för Myspys, och då lekte han och var nöjd och glad, även fast jag inte var med. Jättebra träning inför förskolan (som det heter, jag vill ju gärna kalla det för dagis :P)!

Kenneth är på handledarkurs med Jimmy, och nu ska jag sätta mig och dricka te, och titta på Navy CIS. Nice!

BTW har tre stycken varit här och frågat om jag vill köpa majblommor nu, jag börjar bli ganska less!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0