BVC

Idag har vi varit på BVC-kontroll, såhär har hans kontroller sett ut:

  • 27/7 - vikt: 3 086g, längd: 50cm, huvudomf: 33cm (födelsedag)
  • 1/8 - vikt: 3 015g (5 dagar)
  • 11/8 - vikt: 3 280g (2 veckor)
  • 18/8 - vikt: 3 780g, längd: 54,5cm, huvudomf: 35,5cm (3 veckor)
  • 27/8 - vikt: 4 280g, längd: 55cm, huvudomf: 36,5cm (1 månad)
  • 9/9 - vikt: 4 940g, längd: 57,5cm, huvudomf: 37,5cm (1 månad+2 veckor)

Han växer så det knakar, och det såg jättebra ut på kurvan :) Själv vägde jag 48,4kg. Är första gången jag väger mig efter förlossningen, eftersom jag inte haft någon våg i närheten tidigare! Men är alltså tillbaka på min startvikt nästan nu, 6,5 vecka efter födsen. Inte illa va? ;P 47,7kg tror jag att jag vägde på inskrivningen... men nu har jag ju lite mer former upptill, haha!

Snart kommer Kenneth hem, och sen är det hans tur att åka på vårdcentralen om en timme ungefär, på allergitestning. Lillgubben var vaken länge imorse, så nu sover han väldigt gott på mammas mage! Fast mamma börjar bli kissnödig :S Den 22 sept ska han på nästa kontroll, och då ska jag på min efterkontroll på mvc också. Sen har vi fått tid för läkarundersökning den 5 oktober. Är många kontroller nu i början! Fast det är mest roligt :)
Idag fick vi med oss AD-droppar hem, som ska tas nu varje dag framtill hans 2-årsdag! Jag frågade om svin-influensan också, men som det var sagt nu skulle inte barn under 3 år vaccineras. I och med att jag helammar får han ju stärkt immunförsvar, men det man kunde tänka på var att undvika umgänge med förkylda människor, samt ställen där det cirkulerar mycket bakterier, som t ex. IKEA på lönehelg (och annars också kanske)! Så håll er friska om ni vill ha besök av oss :P 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0