Äppelmos

Igår bakade jag bröd, och kokade äppelmos. Jag har inte gjort äppelmos förut, men det var ju väldigt enkelt! Jag skulle haft en gnutta mindre vatten bara, men förutom det blev det helt okej :) Jag orkade inte rensa alla äpplena, så funderar på om jag ska göra äppelpaj på dom som blev över, eller om jag ska koka mer mos...hmm, hmm...
Har tänkt att jag ska baka bullar någon dag också, är ju så gott och enkelt att ha med sig om man vill ha med sig fika ut i skogen eller nåt! Tänkte även baka mer bröd, är så tråkigt att bara äta samma sort jämt! Jag har alltså kommit in i en bakperiod nu igen, haha :P

Jag har alldeles överfullt med kläder i garderoben, så måste gå igenom allting och se om det är något jag kan rensa bort! Men jag är inte så bra på det där, allting ska sparas jämt, bara ifall att... men ska ge det ett försök iaf. Vi tänkte att vi kunde ge lite överflödiga saker till Erikshjälpen, iställer för att det bara ska ligga här hemma och ta plats!

Jag är lite besviken att jag inte hunnit med att plocka varken blåbär eller lingon i år :/ Hade velat göra lingonsylt, och blåbären är ju jättegoda att ha i smoothies och i pajer! Är så dyrt att köpa på affären! Svamp har vi inte heller plockat, bara en gång, och då plockade vi inte nå mycket... så det känns trist!

Jag hade tänkt laga mat nu, men då vaknade Jamie och ville äta. Så då fick det vänta!

Måste säga att jag blir sådär lagomt avundsjuk när jag tänker på hur härligt mamma och dom har det i Turkiet! Jag som älskar att vara utomlands, det är ju så oerhört härligt! Hoppas på att det inte behöver dröja alltför många år innan vi kan fara nånstans... :)

Men nu har pojken ätit klart så ska ta och laga den där maten nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0