Morgondramatik

Ja usch vad fullt upp jag haft idag! Hade tvättid klockan 7, så drog på lillen kläder och gick och slängde i tvätten. Hem och mata och mysa. Gick dit halv 9 och hängde kläderna och slängde in i torktumlaren, samt slängde in en till tvätt i maskinen (passade på att tvätta lite mattor). Hem igen och mata lite mer. Kvart över 10 hämtade jag kläderna i tumlaren, och slängde in mattorna där istället. Precis då jag ska gå in genom porten, kommer grannens hund springande lös, med ett rep hängandes bakom sig. Suck. Fångar hunden, slänger in tvätten i trappuppgången, tar barnvagnen i ena handen och hunden i den andra, och släpar tillbaka honom till hundkojan igen, medan han försöker springa åt ett helt annat håll hela vägen. Går in, bär upp tvätten, går ut med Bianca, in och bär upp pojken. Andas ut. Hinner precis sätta mig vid datorn, med en kopp the och macka, så vaknar Jamie och vill ha mat. Matar, söver, och om en timme är det dags att hämta resten av tvätten... åh, vilken underbar morgon!

Jag är dock på bra humör idag ändå, men helt slut i kroppen efter allt springande och bärande hit och dit! Jag tycker inte om att behöva störa lillens sömn heller, han behöver ju få sova ut, men när man ska på och av med kläder hela tiden så är det inte så lätt att hålla honom sovande :/ Men, men, så kan det vara! Saker och ting kan ju inte alltid gå som man vill. Det får man stå ut med!

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med Kenneths födelsedagspresent. Han vill gärna ha en vinterjacka, men det är ju så dyrt! Antingen får han betala lite av den själv, eller så får jag köpa någonting annat... fast en jacka är förstås bra att ha. Får höra vad han tycker själv, blir inte så mycket till överrraskning, men ändå :P


Här liggar mina två snyggingar och myser i sängen. Dom är så underbara, båda två <3

Och på den här bilden sitter Jamie i farmors knä, och pratar med kusin Neo. Han är så bra med dom små (nu är han ju fortfarande rätt liten själv, men), så snäll och försiktig! Och han var så stolt nu när hans nya lilla lillebror kom hem! Melvin har ju också varit väldigt försiktig med Jamie, och brukar säga "Vad fin han är!", eller "Vilka fina kläder han har!", samtidigt som han stryker honom lätt på huvudet, hihi :) Också vill han gärna ge bort sina leksaker till honom, men jag brukar säga att han kan låna dom när han är där och hälsar på, istället :P

Det är så roligt över huvud taget med dom små! Dom där hemma är ju så gosiga med Jamie, och vill hålla honom hela tiden, och tycker att han är så fin dom också! Där är det ju så att man får säga ifrån ibland så dom ska låta honom vara ifred, haha :P


Sådär! Nu har jag varit och hämtat tvätten också, tog lång tid att skriva det här inlägget, haha! Jag började prata med Miah mitt upp i allt, så det blev en paus där i skrivandet :P Men nu är jag alltså klar med springet till tvättstugan och det är så skönt, så skönt! Nu kan jag slappna av...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0