Lite text också då.

Jag hann inte med så mycket skrivande i förra inlägget, så det kommer nu istället då!

Gårdagen började med att hela familjen trängdes i badkaret, haha :P Sen fick jag ett sms från syster, som frågade om dom kunde komma och hälsa på en sväng. Det fick dom förstås göra, men först skulle vi på kalas! Så vid halv 1 for vi på kalas, och fikade Nalle Puh-tårta :) Melle hade fått en röjsåg, som han gärna ville visa! "Ta kort på mig" sa han, så då gjorde jag förstås det, haha, sötunge!

Sen for vi hem och hann precis in genom dörren, och av med ytterkläderna, så knackade det på dörren. Då var det Miah med sällskap som kom! Trille fick sin födelsedagspresent av mig, massa småbilar, också fick han en lastbil av Kenneth. Sen bjöd vi på middag, fläskfilé/torsk, klyftpotatis och kantarellsås. Det var roligt att få träffas och umgås lite :)

Efter dom åkt blev det en tidig kväll, Kenneth somnade väl vid 8, och själv la jag mig halv 10. Vi var så trötta!

Idag har vi gått på en liten söndagspromenad hela familjen. Jag har just tagit ut en rostbiff ur ugnen, och jag hade tänkt ha potatisgratäng till det, men då vi hade slut på potatis får det bli strips istället, och brunsås. Och lax för mig. Det är roligt att laga mat när man har tid på sig, och får göra något speciellt!

Imorgon hoppas jag kunna ta tag i packningen igen, har varit lite stillastående. Det finns ju faktiskt ganska mycket man kan packa ner redan nu! Jag har tänk åka hem några dagar efter farsdag, så vill ha ner så mycket som möjligt innan det då, så jag kan åka med gott samvete.

Ikväll ska vi spela bingolotto, haha, var jättelänge sen sist! Men kan vara roligt att göra någonting mer än att bara stirra på tv-skärmen (ringa in siffror då alltså), och man kan ju faktiskt vinna något ;)

Kommentarer
Postat av: Helen

Det vattnas i munnen när jag läser om dina middagar! Låter mumsigt :)

2009-11-02 @ 17:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0