80 dagar kvar...

Tänka sig att jag nu är i 7:e månaden :O Bara 2,5 månad kvar, helt fantastiskt! Tänkte jag kunde lägga in den här veckans "händelser", så ni vet vad som pågår med mig och bebben ;)

Vecka 29:

"Kroppen: Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad.
Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet.

Barnet: Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar."

Idag har vi varit och besiktigat en bil åt Jimmy, eftersom han jobbade, och Maria var och besiktigade sin bil precis innan. Båda gick igenom ;) Sen kom Jonas förbi en sväng, också gick vi en promenad i skogen! Först gick vi till vindskydded, och sen fortsatte vi bortåt mot Johannisberg. Då gick vi en liten skogsstig som var ny för mig och Kenneth, men superbra att gå med Bianca på :)


Imorgon kommer Trillen hit och ska hälsa på oss några dagar! Det ska bli roligt, och antagligen även rätt intensvit, haha :P Det blir ju lätt att han kommer lite i skymundan när man är där hemma och det är massa små flickor runt omkring som också ska ha ens uppmärksamhet, så jag tror det blir kul för honom att få stå i centrum ett tag också!

Men nu får det vara nog med datortid för mig, ska kika lite på tv med Kenneth istället, och fundera på om vi ska ha nånting från Sundsvall, när vi ska dit och hämta Tristan imorgon.

Kram godnatt!

Kommentarer
Postat av: moa

hej gör du det va länge sedan vi sågs/moa karlsson

2010-01-02 @ 22:26:27
URL: http://yongelboken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0