Glad överraskning!

Idag när jag var på affärn och skulle handla upp våra sista kronor så blev det att jag betalade med kortet, av ren reflex, och efteråt tänkte jag "Men, jag har ju inga pengar på kortet!" Så ringde och kollade, och då hade jag fått in skattepengarna :) Var härligt att höra den summan... nu när jag kommit hem och lagt undan pengar till räkningar och grejer så känns det ganska trist dock, eftersom allting bara försvinner. Det känns så hopplöst! Nu la jag undan inför nästa månads räkningar också, eftersom jag inte vet om vi kommer få några andra pengar innan dess. Kenneth får pengar av sin bror lite då och då, men det är inte så lätt att räkna med i budgeten när man inte vet hur mycket det är, och dessutom kommer vi behöva dom till mat nästa månad! Så känns väldigt trist nu när man väl får pengar, och ändå inte kommer kunna lägga dom på något kul :( Blir bara till att snåla hela tiden! Får dela upp pengarna så man bara får handla mat för en viss summa varje vecka, och sen är det ju bensin som ska betalas också, det är så man kräks! Har lagt undan en slant till Ikea också, för vissa saker måste man bara ha! Vi klarar oss ju (än så länge), men är bara så less på att behöva snåla precis hela tiden... vore kul om man kunde få en break nån gång emellanåt!

Äh, blev inte så glatt inlägg det här ändå :P Jag blir bara så nere när jag tänker på våran ekonomi! Allting är så osäkert hela tiden, och snart kommer plutten, och då vill jag inte ha det såhär :/ Om bara Kenneth kunde få sig ett jobb...

Glömde förresten skriva hur det gick på MVC idag, men allting gick bra! Sf-måttet låg på 29cm, så min kurva har börjat gå uppåt igen, blodtrycket var 95/54 och jag vägde 56 kg. Nästa besök blir den 30 juni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0