20% to go...



Idag var vi på tillväxtultraljud, för att kolla att bebisen fick i sig tillräckligt med näring, och allting såg bra ut :) Den vägde 1700 gram nu, så vi låg -8% på kurvan, men det är helt normalt! Som det såg ut nu skulle den väga ungefär 3000-3200 gram vid beräknat b.f. så det är samma som mig isåfall :D

Vi fick ingen tid för nytt ultraljud, utan doktorn tyckte allting såg bra ut, så då behövde vi inte göra något mer! Såvida det inte händer någonting oväntat förstås... så det var skönt, då slipper man åka in en gång till! Fick en bild när barnet ligger och plutar med läpparna mot sin hand också, hihi, men är synd att det blir så otydliga bilder nu när det är så stort.

Igår var jag och Kenneth och röstade för europaparlamentsvalet - första gången jag fått rösta på nåt! Vi var inte så jätteinsatta, men kändes ju bra att engagera sig lite iaf...

Efter ultraljudet idag var jag så trött, så åt lite grann när jag kom hem, och sen la jag mig och sov i 3 timmar! Hade inte sovit nå bra på natten, utan bara vaknat hela tiden, så kände mig helt utsliten :/ Men efter min tupplur var det skönt!

Nu sitter Kenneth och smaskar på en macka här bredvid mig, så ska ta lite fika jag med ;)

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Nu är den nästan lika stor som Antonia var när hon föddes, hon vägde ju 1760 gr. Skönt att allt verkar bra. / kram mamma

2009-06-08 @ 23:41:09
Postat av: Anonym

Ja den vägde inte exakt 1700 nu, utan lite mer, så då är den ungefär som hon var då! Det var ju lite roligt :) Kram

2009-06-09 @ 10:28:54
Postat av: Helen

Du är bra tjock nu ;) Stormage har du iallafall! shit vad lite hon vägde då! hur mycket vägde daniel när han föddes?

2009-06-09 @ 15:19:54
Postat av: sandra

Wow! :D Nu liknar det nåt :) Kul! Och det du skrev om rumpan var lite roligt ;) Men det visar väl bara på att ni har det bra båda två, hälsosamt! kram

2009-06-09 @ 17:25:43
Postat av: Ann-Sofie

Till Helen: Daniel vägde 2470 gr så han var inte så stor han heller.

2009-06-09 @ 20:03:10
Postat av: Terese

Haha, jodå, nog har man fått sig en kula alltid! Det är inte så lätt i klädesväg, men som tur är så ska ju plutten komma ut snart ;D

2009-06-09 @ 22:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0