2 gäddor

Igår var Kenneth och Jonas ute och fiskade, dock utan båt denna gång. Kenneth fick två gäddor och Jonas fick, hmm....trassel :P I helgen har dom tänkt låna Roffens båt, och ev även tälta uppe vid sjön (jag vet inte vilken sjö det är han har båten vid)! Så då har jag blivit medbjuden att följa med upp till sjön under dagen iaf, så får dom spendera natten där själva, haha ;)

Jag har varit ut med Bianca, och ätit lite frukost (linfrön som innehåller järn, hehe), och Kenneth ligger fortfarande och sover. Så nu funderar jag om jag ska ta mig ett avslappnande bad, eftersom jag är ganska spänd i rygg och axlar, eller om jag bara ska lägga mig framför tv:n och glo på en film! Svårt att välja vad som ska göras först...

Imorgon ska Kenneth till vårdcentralen och ta blodprov, sen får han en remiss till Sundsvalls sjukhus för att göra allergitest där! Jobbigt att man ska behöva åka in till Sundsvall så fort det är någonting, dom verkar ju inte kunna göra någonting här i Fränsta *suck*.

Jag skulle behöva dammsuga här, får se om jag orkar göra det idag... just nu sitter jag bara och gäspar hela tiden! Jag drömde förresten att jag fick 22 000 kronor av mormor inatt. Det var pengar som hon sparat sen vi var små (Miah och Helen fick också pengar, fast jag vet inte hur mycket), och jag kunde knappt tro att det var sant! Jag blev så glad, och sen vaknade jag :P

Jag längtar till midsommar nu, vill hem till familjen igen! Och sen ska det bli så roligt att åka på bröllopet i juli och träffa släkten på pappas sida :) Jag hoppas vi kommer ha ett par dagar ledigt från sjukhus och mvc där vid midsommar, så man kan stanna ett par dagar! Ursprungligen hade jag tänkt stanna typ en vecka, men nu beror det väl på om Kenneth måste hem och jobba... så vi får se hur planerna blir! Men eftersom vi antagligen inte kommer åka hem nåt mer sen, innan bebben har tittat ut, så vore det ju kul om vi kunde stanna en vecka!

Helen kommer jag antagligen inte träffa förns bröllopet, för hon skulle ju komma efter midsommar nån gång. Men då ska dom sova hos oss iaf, så det blir kul :)

Har sett att endel har jättemycket bristningar på magen, när dom är gravid, jag hoppas jag slipper få så :S Hittills har jag bara fått bristningar på brösten, och dom stör jag mig på tillräckligt! Jag tror min rumpa har blivit lite större också, men det låtsas jag inte om, haha! Jag har kommit in i en period nu då jag känner mig hungrig nästan hela tiden! Då gäller det minsann att tänka extra mycket på vad man stoppar i sig, så har satt in förbud på godis fram till förlossningen.

Har förresten gått trögt med dom där mattipsen på senaste tiden, haha, jag glömmer alltid bort det, och det tycks alla andra göra också :P Igår åt vi iaf ugnsstekt skivad potatis, fläskfilé/quornfilé, sallad och brunsås.

Uppdatering: Idag har jag bakat bröd, och gjort soppa på linser, morötter, broccoli och vitlök. Det var ju ingen favorit precis, men jag åt det ju bara för att jag ska få i mig järn. Så nu har jag väl fyllt min kvot för idag iaf! Håller på att göra strips, kassler och fiskpinnar nu... Kenneth är på verkstan och hjälper Jimmy att fixa nånting på vedmaskinen. Han och Maria var och hämtade den hos en "kund", så då var Melvin här med mig! Det gick bra, men det är lite svårt att sysselsätta sig när man inte har några leksaker, så på slutet började vi få slut på fantasi! Som tur var så kom Maria och hämtade honom då :P Sen är jag inte så hyperenergisk av mig nu heller, så orkar inte springa runt och härja massa, utan blir mycket stillasittande. Men, men, han tycker det är roligt att vara här iaf, så det är ju bra! Ska fortsätta med maten nu...

Kommentarer
Postat av: sandra

Ja, en liten tjej:) Hon är blandras, strävhårig tax, australiensk terrier och lite staffordshire bullterrier! En gatukorsning :P Inte så inne att ha tax, men hon är så charmig (ibland)! Ja, kom hem i sommar så vi kan ses :)

2009-06-05 @ 14:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0