Sjuk hund

Gårdagen började med besök på MVC. Magen hade växt 3 cm sen sist, så nu ligger vi bara strax under normalstrecket (fast alltså inom det normala ändå)! Det verkar som att bebben tänker bli större än dom förutspådde på ultraljudet... barnets puls låg på 158, och mitt blodtryck låg på 105/61. Jag vägde 58,4kg, så har gått upp ungefär 12kg nu! Blodsockret var bra, men blodvärdet hade sjunkit ytterliggare, så låg bara på 108 nu, mitt lägsta värde hittills. Det är dock fortfarande inte farligt, eftersom det ligger över 100-strecket, men barnmorskan sa att det vore bra om jag lyckades få upp det lite innan förlossningen. Så jag fick börja äta folsyra nu också!
Jag ska dit igen nästa vecka, för sen skulle barnmorskan på 2 veckors semester igen.

Efter vi varit där for vi och badade en sväng, och på kvällen åkte vi och tittade på fotboll i Torpshammar. Sen när vi kom hem från fotbollen var Bianca jättehängig och började spy. Jag trodde först att det var pga att hon ätit så mycket gräs, men hon spydde hela natten, och gör det fortfarande, så verkar som att någonting är fel! Vi ringde och pratade med vet. och fick lite tips på vad vi kunde göra, antagligen är det inget allvarligt, men är ju svårt att veta. Det går tydligen nån magsjuka nu också, så skulle ju kunna vara det, eller att hon ätit nånting när vi varit ute... hon har iaf ingen aptit nu och ligger mest bara :/  Hoppas verkligen det löser sig så man slipper åka till veterinären, har ju inte riktigt råd med det...

Idag blir vi nog mest hemma då alltså, och ska göra hembakad pizza, och sen blir det jordgubbar till efterrätt! Jag har skurat golvet, vilket var ett måste eftersom Bianca spytt både lite här och var inatt, så nu är det rent iaf. Som tur var tog jag bort mattorna igår när vi skulle sova, ifall att hon skulle behöva spy mer under natten, också hade vi stängt in till sovrummet!

Jaja, håller på att svettas ihjäl nu!

Kommentarer
Postat av: Miah

Usch för kräksjuk hund, men hellre spya än lösbajs iaf....det är vidrigt blä

Va bra att de gick bra hos bm, men nu får du se till att järna upp dig lite =P

2009-07-01 @ 18:36:14
URL: http://miah85.blogspot.com
Postat av: Terese

Inte alls trevligt! Men hon verkar bättre nu, är fortfarande hängig, men har inte spytt på flera timmar!

Ja, det gick ju bra det, men jag trodde att jag skulle höjt järnvärdet med min dagliga järnrika frukost, men tji fick jag :P Får väl hoppas att folsyran hjälper!

2009-07-01 @ 20:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0