Gårdagens fortsättning

Efter att jag hade skrivit igår, och varit ut och bajsat Bianca, så tänkte jag att jag kanske kunde lägga mig och blunda i vardagsrummet en liten sväng. Eftersom B som sagt alldeles nyss hade fått göra ifrån sig trodde jag inte att det skulle vara någon fara om jag blundade några minuter... men när jag vilat ca en timme går jag ut i köket för att finna bajs på både köksmattan, samt på hallmattan som jag lagt in där över natten, just för att undvika att få skit på den :( Kan säga att min kärlek för Bianca inte var speciellt stark i det ögonblicket! Tårarna bara rann av trötthet och ilska och hopplöshet!

Efter det for vi upp till Finnsjön och bestämde oss för att sova över där, så Bianca kunde vara ute under natten (och dagen). Hon började äta igen, och energin kom tillbaka! Hon fick iaf sova ute ändå, eftersom jag inte ville ta några risker, och det gick bra.

När klockan var halv 5 på natten/morgonen, och jag fortfarande inte hade somnat om efter att ha varit ut och kissat en timme tidigare, så bestämde vi oss för att åka hem och sova istället (tänk att man inte kan få sova en hel natt!). När vi kom hem tog vi ett varmt bad, och sen kröp jag ner i sängen - gud så skönt! Sov till halv 11, så blev väl 4 timmars sömn eller nånting då, + dom 4 timmar jag sov inatt, så nu känns det helt okej! Och Bianca verkar som sagt bra i magen igen, så nu kan förhoppningsvis allting återgå till det normala igen...

Vi var alltså inte till festivalen nånting igår :/ Och tror det är inträde som gäller resten av helgen, så då får det va!

Nu är det bara ca 2 veckor kvar tills mina systrar kommer hit inför min fasters bröllop, (och alltså även tills det räknas som normalt för bebben att komma ut) ska verkligen bli roligt! Är så kul när man träffas alla tre :) Så jag börjar få lite hemlängtan nu när alla är hemma förutom jag :/ Också hade jag ju velat att lillan skulle komma hit och hälsa på mig innan pluppen kommer ut!

Idag ska Helen hämta sin lilla vovve, så hoppas på att det ska gå bra med allting :) Blir kul att se den lilla parveln (om hon nu kan ta med den till bröllopet vill säga)!

Bebisens huvud har nästan fixerat sig nu, och livmodern kommer snart börja sjunka längre ner. Det blir skönt att slippa trycket emot revbenen! Istället kan det ju bli tryck neråt, men det får jag väl klaga på när jag känner det isåfall :P
Jag har verkligen svårt att kunna förstå att pluppen kan komma ut om bara 2 veckor! Måste gå runt och tänka på det hela tiden för att övertala mig om att det är sant, så jag är förberedd, haha! Försöker tänka mycket på smärtan också, att det kommer göra ont, ont, ont, men att jag kommer att ta mig igenom det! Eftersom jag vill undvika medicinska smärtstillande metoder så mycket som möjligt, då de kan påverka barnet och förlossningsarbetet på ett negativit sätt, så sa barnmorskan att det är bra om man har det där mentala "övertaget", att man tänker positivt, att man kommer att klara det utan, för på så vis höjer man sin egen smärttröskel.

Ska ta och äta gröt nu, sen frukost :P


Kommentarer
Postat av: Helen

Låter jobbigt det där med att inte få sova! Själv måste jag ju ut med Suki sent på natten och tidigt på morgonen!:S Men hon var duktig på att hålla sig under natten faktiskt :) Längtar tills vi ska till dig!:) Det blir kul!

2009-07-05 @ 16:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0