4 juli - 30 dagar kvar!

Vet inte om nån hunnit läsa mitt förra inlägg, men annars får ni läsa mycket på en gång :P

Jag och Kenneth gick på en promenad upp till Hussborg förut. Jonas och hans bror Stefan satt och pimplade vin på herrgården, så vi gick dit och umgicks med dom ett tag, och Kenneth fick sig också något glas, medan jag höll mig till vatten (som vanligt). Sen gick vi hem alla fyra tillsammans, och innan jag kom fram till dörren var jag så kissnödig så jag vet inte vad! Men jag hann in på toa ;)

Igår hade jag planerat att göra fiskgratäng, men eftersom vi for till Finnsjön blev det inget av den idén. Så då gjorde jag den idag istället! Supergod blev den, och jag är så stolt för att jag inte använde några färdigprodukter, utan tillagade allting själv :) Det var torsk med potatismos, svampsås och tomater, som man la samman i en ugnsform och gratinerade i ugnen. Jag har faktiskt aldrig gjort egen potatismos förut, men det var ju busenkelt, så nu kan jag göra det fler gånger! Här får ni se en bild på mitt mästerverk:

Det enda tråkiga är att när man lagt ner tid och ork på att laga till något speciellt såhär, så vill man ju gärna äta det tillsammans med någon! Kenneth var inte ens hemma, för han hade redan gått över till Jonas och Stefan, och även om han varit här så skulle han ändå inte ätit det... boooring!

Nu håller jag på att göra chokladbollar, var så länge sist så jag kände att det var dags för det! Pojkarna sitter väl och dricker öl, så jag ska gå bort dit en sväng sen, jag med, men just nu tycker jag det är ganska skönt att bara få sitta här hemma och ta det lugnt.

Jag börjar känna mig så tung i kroppen nu, vi promenerade inte alls långt, men ändå var det knappt att jag orkade. Och nu efteråt är det förstås en pina att gå i trappan... det blir för mycket belastning på bäcken! Har ont i ryggen också, så kan inte sitta här vid datorn nå mer!

(Hoppas det gått bra i Umeå H!)

Ja just ja, ska förresten passa på att rätta mig ang. mitt förra inlägg, där jag skrev om monster festival; det är tydligen inte ens nånting idag, utan det var bara en en-dagars grej! Var bara jag som trodde att det skulle vara hela helgen, eftersom en festival vanligtvis varar längre än en dag...

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Synd att jag inte fick smaka på din fiskgratäng. den såg verkligen god ut. Själv gjorde jag ost-paj igår och det var också gott. Vi åt sallad till och de andra fick stekt potatis och korv också. Idag gjorde Niklas stekt potatis, stekt ägg och korv/fisk det var mums. Det blev ju delvis repris för de andra men ingen klagade.

Hoppas Bianca mår bra nu det låter verkligen jobbigt att behöva torka bajs stup i kvarten. Du kan ju hälsa till Jonas och Stefan och självklart till Kenneth också.

2009-07-05 @ 00:30:22
Postat av: Terese

Ost-paj lät också gott! Det var längesen jag åt någon "matpaj", så det kanske man borde göra någon dag! Ja, hon verkar vara sig själv igen nu, så jag hoppas verkligen att det är över! Stefan skulle åka hem idag, så jag hinner nog inte träffa honom mer, men dom andra kan jag hälsa till :)

2009-07-05 @ 11:17:31
Postat av: Miah



Va kul med massa att läsa =)

Såg supergott ut med den där maten ju....önska ja hade vart där ;)

2009-07-05 @ 15:23:38
URL: http://miah85.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0