Julfika klart!

Nu har jag bakat det sista till julfikat! Det blir bullar, chokladsnittar (vanliga och mjölkfria), äppelkaka och snoddas (vanliga och mjölkfria). Det får räcka! Antar att alla kommer vara hyfsat mätt efter julmaten ändå... Det går verkligen åt både ingredienser och pengar när man storbakar såhär, ojoj, har fått springa på ica stup i kvarten för att nånting har tagit slut, eller saknats. Tur det inte händer så ofta :P Nu har jag bara potatissallad kvar att göra, så ska koka potatisen till den ikväll, och göra den imorgon.

Jag har varit duktig och flyttat ut lite tomma kartonger ur skrubben idag också, och flyttat in lite nya saker istället, haha, så har bara golvet klart som ska städas nudå! Ska försöka orka det nu ikväll.

Kenneth är på jobbet nu, och jobbar dubbelskift imorgon, så han lär väl vara lagomt slut imorgon kväll! Tror dock att dom skulle få sluta lite tidigare än vanligt, typ vid 11 eller nåt. Så då ska vi klä granen! Sen är det julafton! Och sen åker jag "hem" på juldagen. Herregud, vad fort den här månaden har gått!

Mina sista julklappar har kommit till ica nu, så ska gå dit och hämta dom snart. Om jag hinner. Annars får det vänta till imorgon, men vill ju gärna se dom! Är lika spännande med dom julklappar man ska ge bort, som med dom man ska få, hihi :D

Imorgon kommer svärmor till byn också, så ska fara och hjälpa till med julmaten, hemma hos Jimmy och Maria, när jag är klar här hemma! Så det blir ju roligt, istället för att jag ska sitta här hemma ensam.

Men nu ska lilla Olle (ne, Jamie heter han) få av sig kissblöjan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0