Urladdning

I måndags började jag en ny VFU-period. Inne i stan den här gången! Det är 35 barn i 4-5-årsåldern, så ganska stor barngrupp! Tragiskt att det ska behöva gå ut över barnen när besparingar ska göras. Man ökar kraven på förskola och skola samtidigt som man drar in på resurserna. Smart. Istället för att anfalla de svaga här i samhället kan man tycka att dom som redan har det flott kan ta och dela med sig lite istället. Men det funkar ju inte om man vill leva i ett klassamhälle som vissa tydligen vill!
Känner att mina inlägg lutar åt det negativa hållet nu, jag är inte så här negativ annars, passar väl på att pysa ur mig här så jag kan vara positiv i övrigt! Jag hoppas det ska funka så i alla fall, haha.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Inte då! Du hävdar bara din åsikt, vilken jag håller med om! Kram på er!:)

2012-02-18 @ 13:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0