Bad, bad update - good, good day!

Jag suger på att uppdatera nu. Det är så fullt upp med annat, och dessutom vill jag ju gärna lägga in bilder när jag uppdaterar, vilket innebär att jag måste bemöda mig att hämta sladden till kameran. Och det orkar jag förstås inte. Men ska försöka komma ihåg att lägga in bilder när jag går upp till sovrummet, där sladden befinner sig (förutsatt att jag kommer ihåg att ta med mig kameran upp vill säga, haha).

Den här dagen har varit toppenbra! Det finns en enda negativ sak och det är att jag är förkyld så har ooont i halsen... Men annars har det bara varit positivt. Vi hade en givande diskussion på litteraturseminariet på förmiddagen, vilket innebär att uppgift nr.1 är avklarad. Sen på eftermiddagen avverkade vi uppgift nr.2 som vi fick högsta poäng på :) Och på hemvägen fick jag ett glädjande besked att Kenneth klarat skrivningen till körkortet, och alltså bara har halva vägen kvar! Också har jag fått besked på min omtenta som jag gjorde innan terminens start, och resultatet var ett D, alltså godkänt! Jippie! Så nu är mina första 30hp på den här utbildningen klara (jag har ju faktiskt 30hp sen tidigare också, som inte bör glömmas ;P)! Det innebär att jag "bara" har 180hp kvar innan jag får komma ut på arbetsmarknaden. Och det känns ju bra! Tiden går fort när man har roligt, eller när man har väldigt mycket att göra :P
Det börjar fungera bra för Jamie på förskolan nu och 5 oktober är det föräldramöte. Så det blir intressant! I övrigt sjunger han och dansar hela tiden här hemma, förutom när han tittar på sin nya favorit Nalle Puh. Han har även hittat sig en gossis, han som aldrig varit intresserad av gosedjur förut. Men nu är Ior (som han fick av farbror Jimmy och co om jag minns rätt) en stor favorit som följer med överallt han går! Och han pratar med Ior, och kramas, och stoppar in sugrör i munnen på honom, och låter honom vara med och sparka boll och allt möjligt! Det är så roligt att se :) Det fungerar även bra om han inte är sugen på att åka till förskolan exempelvis, för då kan jag säga att: "Ska Ior åka till dagis då?" Och då blir det ju helt plötsligt jätteroligt att åka, haha! He's lovely <3
Nog med text för idag kanske?! Ska försöka bättra mig så ni slipper läsa en hel bok åt gången. Och så ska jag lägga in bilder. Exempelvis från när vi är och badar vilket vi har börjat göra varje vecka, förutom när jag har innevecka! Så då har ni något att se fram emot.

Kommentarer
Postat av: maria

Japp, pålssons nallar är bäst ;-). Elvis har oxå en nalle hund som han bäddar ner och kör runt i en vagn. Så roligt när dom börjar leka organiserade lekar självständigt, dom slutar liksom va bäbis på riktigt då. Saknar i alla fall er, drömde faktiskt en natt att ni flyttade tillbaka hit :-). Hoppas vi ses snart! Kraaam

2011-09-23 @ 22:13:42
Postat av: Terese

Ja, det är jätteroligt att se hur fantasin bara växer :) Saknar er med! Vi får ta och hälsa på någon helg! Kramar

2011-09-27 @ 09:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0