Hej och hå...

Jamie är fortfarande sjuk. Jag trodde han höll på att bli bättre i torsdags, men igår var han jättehängig hela dagen och på kvällen hade han 39 graders feber. Han har även fått hosta, och det verkar göra väldigt ont i halsen för honom när han hostar :/ Så inatt sov vi båda väldigt dåligt! Men nu har jag sovit med Jamie i två timmar, och han ligger fortfarande och sover. Det var välbehövt för oss båda! Han sov en sväng imorse med, men det är ju bra om han sover mycket så kanske han piggnar till sen. Han har haft så dålig aptit och knappt ätit någonting nu när han varit sjuk, men idag tog han några tuggor macka till frukost och några skedar potatisgratäng till lunch. Så förhoppningsvis är det påväg att vända nudå! Det är ju på tiden eftersom han varit sjuk sen i tisdags. Han var jättehängig och ledsen när han vaknade imorse, så han fick en alvedon och hostmedicin, och sen sov han en timme efter det då. Och sen var han åtminstonde liiite gladare. Jag håller tummarna för att han ska vara mycket gladare när han vaknar den här gången. Det tar på krafterna att ha en liten sjukling hemma!

Jag pluggade litegrann imorse medan han sov, men sen har jag inte hunnit läsa nåt mer, utan jag har löst melodikrysset och diskat och fixat lunch och bara tagit hand om Jamie och sen sooovit! Så nu måste jag läsa i alla fall. Jag har börjat med en ny bok, och jag har satt som mål att jag ska försöka läsa halva idag, vilket betyder att jag har ungefär 90 sidor kvar, för hittills har jag bara läst inledningen :P Vi får väl se hur det går med det målet... Men jag tycker det är bra att ha ett mål att sikta mot, så vet jag ungefär hur jag ligger till i planeringen. Och nu har jag alltså planerat att försöka läsa ut den i helgen, så jag kan börja med nästa bok på måndag.

Vi har ju planerat att åka hemöver nu på sportlovet, så jag hoppas Jamie blir frisk snabbt nu! Sen vill Iza att vi ska till Birsta och shoppa, och fara och bada på Himlabadet. Hon ville egentligen att det bara skulle vara vi två, men jag tyckte det vore roligare om vi var flera som åkte och badade, haha :) Däremot shoppa gör jag gärna utan några barn!

Om jag inte skriver på en vecka sen nu så är det för att jag är borta, jag förvarnar nu eftersom jag vet att det brukar bli ont om tid för sånt när jag är hos mamma ;)

Kommentarer
Postat av: Helen

90 sidor på en tag lät tungt!:S Fick du till det?

2011-03-06 @ 11:59:02
Postat av: Terese

Ne, med en sjuk Jamie att ta hand om så blev det stört omöjligt! Annars hade det nog gått bra. Men jag kämpar på och hoppas att jag ska hinna med allt trots att mitt tidsschema sprack :P

2011-03-08 @ 23:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0