Dagisinskolning och skolarbete

Så har snart hela inskolningsveckan gått, och även min första skolvecka! Det har gått bra på båda fronter, känns det som. Även fast jag förstås inte fått någon bedömning på mitt arbete än, så jag vet ju inte riktigt hur det gått med det.

Jag tänkte att jag ska redovisa lite för Jamies inskolning iaf:

Måndag: Inskolning 9-10, både jag och Kenneth var med hela tiden. Jamie ägnade sig mest åt att springa runt och utforska alla leksaker. Det var inga andra barn där, så han kunde i lugn och ro titta sig runt. Han brydde sig inte alltför mycket om fröknarna, utan hade leksakerna i fokus. Han var trött när vi gick hem.

Tisdag: Inskolning 9-10, både jag och Kenneth var med hela tiden. Det var 3 andra barn där. Jamie hade fortfarande leksakerna mest i fokus, men han lekte även lite smått med sin inskolningsfröken. Han sprang runt och kikade mycket själv. Men mot slutet av timmen började han bli trött, och då gick vi hem.

Onsdag: Inskolning 10-11.30, både jag och Kenneth gick dit med honom. Efter en stund gick vi dock därifrån, och lämnade honom en halvtimme. Sen gick jag tillbaka och stannade över lunchen. Det hade gått bra för honom att vara där själv, men när jag kom tillbaka var han väldigt mammig, och höll sig i närheten av mig resten av tiden. Det gick bra för honom att äta. Sen gick vi hem och sov.

Torsdag: Inskolning 10-13, Kenneth gick dit med honom. De var ute och lekte, och Kenneth gick hem nästan på en gång. Jag gick dit efter lunchen, halv 12, och sövde honom i vagnen. Vi provade inne först, men som förväntat funkade det inte (hemma snuttar han ju alltid på bröstet när han ska sova inne). Han somnade dock snabbt i vagnen, han var supertrött! Sen lämnade jag honom där och gick hem. När han vaknade ringde dom, så vi fick komma dit och hämta hem honom. Han var glad när han vaknade. Det hade även gått bra på dagen efter Kenneth lämnat honom, det var endast strax före lunch som han varit lite gnällig. Själva lunchen hade gått bra, även fast han inte åt så mycket. Men det var köttfärssås, och det gillar han inte, så det var inte så konstigt.

Så det går över förväntan! Han har blivit så självständig på sista tiden, min lilla pojke! Det känns förstås fortfarande konstigt att lämna honom, men det har verkligen gått jättebra, så det är skönt.

Imorgon ska han vara där 9-11.30, och då ska jag lämna honom direkt i hallen. Sen får Kenneth hämta honom efter lunchen, så får han sova hemma.



Idag är det min och Kenneth 5-årsdag! Jag har fått en klippning av Kenneth, som jag ska utnyttja imorgon. Och han har fått ett regnsäkert friluftsställ av mig. Som han kan ha när han fiskar. Också har vi pussats och hållt handen, haha ;P Vi ska eventuellt ut och äta imorgon tänkte vi. Kenneth jobbar ju ikväll, så blir inte något mys idag. Men vi tar nog Jamie med oss, det känns som att han varit borta tillräckligt den här veckan!

Jag har beställt en mini-pc så det ska bli lite enklare att plugga när jag har Jamie hemma. Jag får lite ångest över att göra av med massa pengar, men ibland måste man! Så nu längtar jag tills den kommer! Jag har även beställt lite kläder till mig och Jamie, så är mycket utgifter den här månaden för mig.

Men nu ska jag ta och bada lillhjärtat, och njuta av att ha honom här hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0