What to do?

Den här veckan (onsdag-fredag) har det gått jättebra för Jamie på förskolan! Superskönt! Han gråter fortfarande en liten skvätt när jag lämnar, men det har gått över så fort dom kommit in i lekrummet. Och sen har han lekt och busat resten av dagen :) Nästa vecka ska vi köra tredagars igen, 9-14, fast det blir måndag, onsdag och fredag istället för som tidigare tisdag-torsdag. Kan nog vara bra, så det inte hinner gå så många dagar emellan!

Jag har städat här hemma idag, och vaktmästarna har varit hit och fixat rören som läckte under handfatet. Det är förstås fördelen med att vara hyresgäst, att någon annan kommer hit och fixar problemen ;) Jag håller även på att tvätta idag. Och igår var jag till återvinningsstation och slängde massa skräp, och sen var jag på affärn och pantade. Så nu är ordningen återställd!

Jag skickade in ansökan till två utbildningar idag, inför våren. Lärarutbildningen med inriktning mot förskola och förskoleklass, samt socionomutbildningen. Jag är ju lite velig vad det är jag egentligen vill syssla med! Som det känns just nu är jag nog mest sugen på socionomutbildningen (igen), eftersom den är mycket bredare, men då går det ju inte att läsa den på distans, vilket det går att göra med lärarutbildningen. Så då är frågan om jag är redo att ha Jamie heltid på förskolan till våren? Jag känner mig tveksam. Alternativet är förstås om jag hittar något jobb, och läser nästa höst istället. Jag har inte bestämt mig ännu, men nu har jag i alla fall sökt, ifall det skulle vara så att jag bestämmer mig för att plugga vidare på en gång till våren!

Idag kommer svärmor hit, och imorgon ska vi fira lilla Elvis. Då blir det kalas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0