Världens sämsta mamma

Så känner jag mig just nu! Folk må ha skrattat åt min dagisångest, men den var inte så felplacerad ändå. Jag känner min son. Jag lämnade Jamie på dagis för en halvtimme sen. Så fort vi kom innanför dörren började han gnälla och hålla sig hårt fast i min famn, visade att han verkligen inte ville att jag skulle gå... Så kom en förskollärare och började stressa på om att han skulle komma, nästan på en gång, men då höll jag kvar i han ett tag, och försökte få honom att själv gå in i lekrummet, istället för att hon skulle ta honom ifrån mig. Jag tror ju att det är mycket bättre om man väntar lite, så han själv kan få känna att det känns okej att gå ifrån mamma. Så jag hukade ner mig och började prata om leksakerna där inne, och han fortsatte hålla sig fast i min famn, fast han började kika intresserat mot leksakerna. Men så tyckte fröken tydligen att det var dags för mig att gå, för då tog hon honom ifrån mig ändå, så började han att gallskrika och jag fick gå därifrån med känslan av att vara världens sämsta mamma. Jag ringde när jag kom hem, och frågade hur det gick, och då hade han i alla fall slutat gråta, fast han var ju som smågnällig fortfarande. Känns jättejobbigt, för jag vill ju att han ska tycka det är roligt att vara där! Sen är det så svårt att få in någon riktig rutin i det hela också, eftersom han antingen är sjuk, eller så ska vi åka bort, så han måste vara ledig var och varannan dag! Samtidigt kan vi ju inte planera allting utifrån hans förskola. Men känns som sagt inte alls roligt just nu, att lämna honom där :/

Helgen i Täby har varit jättemysig! Bilresan gick bra både dit och hem. På fredagen var vi till Täby köpcenter och shoppade lite smått, och på lördagen var vi till Skansen. Jamie tyckte det var väldigt kul med alla djuren :) Jag lägger in lite bilder senare!

Igår lämnade jag in min första tenta. Jag hoppas det gick bra! Det var inte alldeles lätt måste jag säga, jag har ju aldrig skrivit något sådant förut, med alla referenser och grejer som måste vara med. Men känns skönt att ha den avklarad iaf! Nu ska vi börja med en ny delkurs, så är bäst jag sätter igång!


Kommentarer
Postat av: Maria

Känner igen kännslan. Aldig roligt att lämna ett gråtande barn. Men det brukar alltid gå bra när mamma gått. Men du kan ju prata med dom om att du vill stanna i alla fall nån minut extra när du lämnar han. Kanske kan vara en bra ide, i alla fall tills han känner sig lite tryggare. Jag gjorde så med Melle ett tag. Och oftast krävdes det bara nän minut innan han stövlade iväg själv. Men du ska se att rätt va det är grinar han när du hämtar han istället. Just hang in there ;o)

2010-10-04 @ 16:47:50
Postat av: Miah

Usch va jobbigt att han bli lessen....minns hur de va me Trille. Han vill ju fortfarande inte bli lämnad =(

Hoppas tentan gick bra iaf, kul att du hittat nått roligt att plugga =)

2010-10-04 @ 22:00:31
Postat av: Jag

=P =D =O B) =( =@

2010-10-05 @ 22:58:29
Postat av: Annalena

Det är en mammas aber....alltid dåligt samvete. Det liksom bara finns där.

Håller tummarna för tentan.

Kram

2010-10-06 @ 08:44:55
URL: http://ghosty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0