Maj 5, 2010

I torsdags bar det av till Ramsele. Där bjöds vi på middag, och sedan for vi till Edsele en sväng, och hälsade på Victor, Sandra och Tindra. Vi lekte med barnen, och hann även med en liten fika. Tindra hade börjat krypa lite smått, men kunde inte hålla jämna "steg" med Jamie, när han satte fart, och tog alla leksaker! Så hon blev lite irriterad emellanåt, haha :P

Peter var ledig från skolan på fredagen, så han och Kenneth passade på att spela lite tv-spel tillsammans. Jag passade på att göra undan några hushållsysslor, eftersom jag ändå inte hade något bättre för mig, och tänkte att det vore skönt för Eva att få lite hjälp emellanåt också! När Eva kom hem tog vi en promenad med barnvagnen, ner mot byn. Sen tror jag den stolta farmodern stannade och visade sitt barnbarn för varenda människa vi träffade ;)

På kvällen for vi till Lillterrsjö och eldade majbrasa. Det var trevligt! Men Jamie ville inte sova i vagnen, så var lite besvärligt, just för den sakens skull. Det blir så jobbigt när man måste störa hans sovrutiner! Vi for iaf hem strax efter 9, för då passade han på att kissa i mammas knä, då jag bytte blöja på honom. Så det blev inte så sent ändå! Men vi båda var jättetrötta, och somnade så fort vi la oss i sängen. På natten fick Jamie feber.

Efter frukosten på lördagen åkte jag och Jamie till Resele. Jamie fick ingen mer feber, men han var förkyld och hängig. Jag hade tänkt hälsa på pappa en sväng också, men eftersom Jamie inte var pigg, hoppade vi det den här gången.

Jag och mamma tog en promenad med barnen och hundarna bort till mormor och morfar. Jamie sov ändå tills vi skulle gå! Då vaknade han, så jag tog in honom en snabbis, så han fick heja, och snutta lite mat, innan vi gick hem till mamma igen.

Jag och My stannade ute och hoppade studsmatta, samt lekte "björnen sover". Trille kom också och hoppade och lekte en stund, tills Miah kom dit. Då visade han att han kunde cykla utan stödhjul. Han var så duktig! Tänk att han har blivit så stor den killen! Jag kommer ihåg när jag satt barnvakt åt honom, när han bara var liten bebis. För att inte tala om när han kom ut till den här världen, det kommer jag förstås aldrig att glömma! Det känns så synd att man missar så mycket tid med dom små. I don't want to miss a thing... Men det är svårt att hinna med allt! Jag önskar att jag vore ekonomiskt oberoende, just av den orsaken, att jag vill kunna ta till vara all tid med barnen. Det går så fort att dom växer upp!

Miah stannade över middagen, men for hem när det var dags att lägga barnen. Sedan såg vi andra på "Avatar". Den var riktigt bra!

På natten vaknade Jamie gång på gång, och bara skrek. På morgonen var jag trött, hade huvudvärk och ont i halsen. Det kändes extremt jobbigt att behöva köra bil, men efter en dusch piggnade jag till litegrann iaf.

När vi kom till Ramsele hade inte Kenneth kommit hem från jakten ännu, så då var det lika bra att stanna tills Jamie skulle sova igen. Jag passade på att vila i soffan, och tog en ipren. När den började värka kände jag mig genast mycket bättre! Men det var väldigt skönt att komma hem.

Idag har jag gått en prommis med hund och barn. Samt dammsugat. Igår bakade jag en chokladmoussetårta, och Jonas kom förbi. Tårtbottnen var ingen hit, eftersom den var så hård, men moussen blev god! Jag gjorde både med vit choklad, och med mörk choklad. Då det blev massa äggvitor över passade jag även på att göra maränger.

Nu har vi nyss ätit vitlöksbaguetter, och det är sååå gott! Och man får så god andedräkt efteråt, haha :P

Jag lånade massa böcker av Eva, och jag har snart läst ut den första "I denna stilla natt", av Mari Jungstedt. Jag ska nog ta och läsa klart den nu, för det är så spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0