Sömn



Idag fick Jamie en cykel av sin käre far! Jag såg den i en katalog för ett par veckor sedan, och visade den då för Kenneth. Så idag när han fick lön sprang han och köpte den ;) Egentligen är den förstås för stor för Jamie, men det går ju att köra runt honom på den, om man använder styrstången, haha! Bara häromdagen sa Kenneth att det inte var någon mening att köpa en cykel till honom i år, utan att det kunde vänta till nästa år. Och jag funderade på om han kanske kunde få en 1-årspresent. Men nu fick han alltså en idag istället :P

Han fick även Bamse-boken som Kenneth läser för honom, på bilden. Men nu tror jag bestämt att det får vänta med presenter till han fyller år! Det är ju trots allt bara 2 månader till dess... Herregud, hur kan tiden ha gått så fort? Jag förstår verkligen inte det. Ska min lilla pojke bli 1 år om bara två månader? Ojoj, tiden bara springer iväg!

Igår bakade jag tunnbröd i stekpannan. Jättegoda! Men huga så lång tid det tog... Väldigt drygt. Speciellt jobbigt var det förstås eftersom jag var ensam med Jamie, och han tyckte inte alls att det var roligt att sitta och titta medan jag bakade i hundra år! Så nästa gång får jag göra det när Kenneth är hemma. Men nu har jag lite bröd i frysen iaf!

Igår var Jamie så duktig! Han satt mitt på golvet och lekte. Och när jag tittade dit efter en liten stund, då stod han helt plötsligt upp! Då hade han ställt sig upp, helt utan att använda något stöd :D Bara golvet. Det är så roligt att se hur snabbt han lär sig! Men Kenneth har fortfarande inte lyckats närvarat då han har stått upp. Bara mamsen som har fått se!

Jag har varit dålig på att promenera nu. Har bara suttit inne två dagar i rad... Jag vill ju ha finväder, och inte blåst! Jag hatar när det blåser. Idag var jag även väldigt trött. Jamie ramlade nämligen ner från sängen inatt klockan 3 (det gick bra, han blev bara lite rädd), så sen fick jag sitta uppe drygt en timme innan han somnade tillräckligt djupt för att jag skulle kunna lägga honom i spjälsängen. Plus att Kenneth började snarka, precis när han höll på att somna... Sen fick jag sova typ 30-40 minuter innan han vaknade, och vägrade somna igen. Så vi klev upp 20 i 5 imorse, inte alls härligt! Tror klockan var runt 7 när han äntligen ville sova igen, så då fick jag iaf sova två timmar till. Men hoppas på en bättre natt, i natt! Fast nu när jag måste försöka få honom att sova i spjälsängen hela natten, lär det nog bli många vakna stunder även denna natt.

Dum som man är går man inte och lägger sig samtidigt som Jamie ändå...


Kommentarer
Postat av: maria

Fruktansvärt när man inte får sova! Men så är det ju med småbarn. Vad roligt att han står. Snart springer han hejvilt och sliter i allt :oP. Elvis sitter nu, man kan inte lämna han för då tippar han. Hoppas på bättre väder snart. Kanske kan fara till ljungaparken nån dag, eller promenera till vikbron och bara titta på vattnet. Krama lillsnutten från oss!!

2010-05-26 @ 09:03:39
URL: http://heavymom.blogg.se/
Postat av: Terese

Jo, det är ju så. Men förhoppningsvis går det över snart! Jag anar att jag inte kommer få en lugn stund när han börjar gå, med tanke på att jag tycker han börjar vara överallt redan nu :P Men det är jätteroligt att se hur fort han lär sig!

Ja, jag hoppas blåsten och regnet försvinner snart. Om dina barn är friska, och vädret inte är alltför kasst, kanske vi kan kika förbi på fredag, när grabbarna är i Sundsvall :) Kram

2010-05-26 @ 19:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0