23 Maj

Så har jag sövt ner Jamie, och lagt honom att sussa i sin säng. Jag har påbörjat ett försök att bara lägga honom en gång på dagen, istället för två gånger, för att se om han sover bättre på natten då! Men jag började igår, så har inte kunnat avläsa något resultat ännu. Inte för att han brukar vakna jättemycket på natten ändå, men han brukar kunna vakna ett par gånger på kvällen. Bara man tar upp honom somnar han oftast om på direkten, så om han sover lite djupare kanske han kan hoppa över dom gångerna, och bara vakna när han är hungrig istället...

Igår var det finväder igen. Dagen började med att jag tvättade, och sen gick vi upp till Jimmy, Neo och Elvis. Jag trodde Jamie skulle sova länge i vagnen, eftersom han var jättetrött då han inte fått sova sin vanliga morgonlur, men han sov bara drygt en halvtimme. Tji fick jag! Men sen somnade han fort på kvällen kan jag lova.
Vi satt iaf och myste ute på gräsmattan ett tag, och blev även bjudna på lite fika. Elvis tyckte Jamie var lite läskig, så någon närkontakt blev det inte tal om, haha! Men när han fick sitta tryggt i pappas famn, och betrakta honom på avstånd, gick det bra ;P

När vi kom hem bakade jag bröd. Jamie har fått börja smaka lite smörgåsbitar nu, så jag bakade ett Jamie-vänligt bröd, utan salt, och med hälften så lite socker än det som stod i receptet. Det blev ätbart ändå! Lite smaklöst för en annan kanske, men helt okej.
Jag hade tänkt baka tunnbröd i stekpannan idag, men det får bli imorgon istället.

Jamie sov iaf nästan två timmar på dagen idag, vilket jag tycker är lagom. Han var rätt trött på eftermiddagen ändå, men det tar väl ett tag att komma in i nya sovrutinen.
Han stod upp själv idag igen, ungefär lika länge som sist. Sen ställde han sig upp själv två gånger också, från hukande läge, men stod då bara korta stunder. Så han är verkligen på g nu!

Hoppas på att mina kläder kommer imorgon, det är sååå roligt med nya kläder! Och ju mer man köper, desto mer vill man ha, haha... men det finns ju så mycket fint att köpa nu på sommaren. På vintern är man så påbyltad med diverse tjocka ytterkläder, så då kan man ha på sig vad som helst. Men nu när värmen börjar komma, och kläderna faktiskt syns, då vill man ju få känna sig lite fin ;)

Sitter och letar igenom tankarna om det var något mer jag skulle skriva, men tror inte att jag kommer på något mer. Förutom att Jamie har börjat bläddra boksidorna själv, när vi sitter och läser, hihi. Och om han blir sur på Kenneth, för att det är någonting han inte får göra (typ pilla i kontaktuttaget) då kommer han hulkandes till mig, och vill ha tröst. Min lilla sötunge! Det är ju omöjligt att bli sur på en sån söt liten varelse, haha, när man säger ifrån på skarpen att "Nej Jamie, du får inte pilla på tv-skärmen!", och han bara tittar på en och flinar, så hela ansiktet lyser upp! Då är det svårt att inte börja skratta :P

Idag har det förresten inte varit så bra väder. Det har regnat, och varit rätt svalt. Så vi har faktiskt bara suttit inne. Men jag hoppas den härliga värmen kommer tillbaka igen imorgon, för det är ju så skönt när man kan vara ute i friskluften! Det känns så instängt att bo i lägenhet, nu när sommaren kommer. Usch, usch... Längtar tills vi ska hem till mamma, så vi kan vara ute hela dagarna och leka på gräsmattan!

Kommentarer
Postat av: Miah

Hoppas de gå bra med de nya sovrutinerna...

Så roligt å läsa om allt som händer, men självklart hade de vart roligare om man fick se de på nära håll.



Luna hon tror typ att alla bebisar är "mejmi"...ska bli kul å ses "snart" igen =)

Han lär väl säkert gå då, de är väl typ 1 månad kvar

2010-05-24 @ 12:00:11
Postat av: Terese

Ja, samma känsla här, det känns verkligen trist att missa så mycket av barnens uppväxt!



Haha, kul att hon kommer ihåg honom iaf ;) Jo, vi får se om han hinner lära sig det. Han har 4 veckor på sig... Jag har god lust att bara vara hemma hela sommaren, men har en känsla av att Kenneth inte skulle uppskatta det, haha :P Men jag saknar somrarna med familjen!

2010-05-25 @ 20:11:35
URL: http://tereseundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0