Livet

När vi gick ut efter lunchen idag, var det rätt molnigt och lite blåsigt. Så jag trodde inte det skulle bli så fint väder idag! Men efter vi hade promenerat bort till vikbron hittade solen fram, och det blev underbart väder även denna dag :) Jag satte mig och fikade och löste korsord, medan Jamie sov i vagnen. När han sedan vaknade fick han också lite fika. Sen satte vi oss och mös på en filt på gräset! Den här gången gick jag till badplatsen, som ligger till höger om bron. Där finns det två vindskydd med grillplatser. De hade inte lagt ner bryggorna i vattnet, utan de låg ännu på land, och gräset nedanför vindskydden var i det längsta laget! Men vi hade det jättemysigt ändå.

Jag satt och funderade lite idag. Jag brukar säga att Jamie är så mammig, men jag själv då? Och då syftar jag inte på att jag är mammig (även fast jag kanske är det med, haha), utan på att jag faktiskt är lika mycket "Jamiegris" som han är "mammagris". När man först burit sitt barn inom sig i 9 månader, och sedan inte varit ifrån det mer än, *hmm* 2 timmar åt gången, på 10 månader, då är det svårt att släppa på greppet! Speciellt eftersom dom där 2-timmar-åt-gången-gångerna inte inträffat speciellt många gånger. Och de gånger de inträffat har det oftast varit Kenneth som jag lämnat Jamie till.
Hade jag haft min familj närmare skulle det kanske varit annorlunda. Även fast jag inte tror att jag hade lämnat honom speciellt mycket då heller (eftersom jag har sån separationsångest). Men jag skulle i varje fall fått lite mer träning då! Det är så svårt nu. Jag vet ju att det kommer en dag, och det inom en ganska snar framtid, då jag måste lämna ifrån mig honom. Och det känns piss... Men såvida jag inte vinner på lotto har jag inte så mycket val!

Andra jobbiga tankar jag haft idag handlar om livet. Och döden. Svårt att känna sig okej med att alla människor ska lämna denna jord. Även fast man vet att det är oundvikligt. Att acceptera att en människa som funnit där i hela ens liv, en vacker dag inte längre kommer finnas kvar. Det är jobbiga tankar.

Så för att övergå till något roligare så ska jag och Jamie ta oss en tripp till Birsta imorgon. Det blir skönt att fara iväg en sväng! Jag tänkte gå på någon klädaffär, och sen ska vi handla mat och så. Och jag har bestämt mig för att bara ta det lugnt, inte stressa, låta det ta den tid det tar! Det är fördelen med att åka ensam (utan någon annan vuxen), då har man ingen annan att anpassa sig efter. Nackdelen är förstås att man inte kan få någon hjälp med Jamie. Men Kenneth jobbar ju, och i helgen ska han tälta och fiska, så då får det bli på det här viset! Förhoppningsvis kommer Jamie sova medan jag tittar på kläder, och sen vara pigg och glad medan vi handlar mat, haha ;)

Jag önskar att jag kunde stanna tiden.


Kommentarer
Postat av: maria

Mysigt med promenader! Du får ju lämna Jamie här ibland om du vill. Har ju inte lyckats ta livet av dom tre barn jag har, så jag klarar nog av jamie me ;o).

2010-06-03 @ 08:14:47
Postat av: Terese

Haha, ne det är ju sant! Men det känns som att ni har så fullt upp ändå :P

2010-06-03 @ 09:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0