Snygg-Enok

Nu ligger Jamie och sover, och jag kan passa på att skriva några rader här i bloggen. Jag hade tänkt skriva igår, men då hann han minsann vakna innan jag kommit mig för att börja skriva. Så kan det gå!

Vad har jag missat att informera om nu då? Jamie har fått två tänder där uppe, så nu har han hela 4 stycken! I tisdags när jag stod och hängde tvätten, slog han sig på tvättvagnen, och blev alldeles blodig uppe i munnen. Usch, vad rädd jag blev att han hade skadat tänderna, men efter att han lugnat ner sig kunde jag konstatera att allting såg ut som det skulle, tänderna satt kvar. Han hade bara slagit i tandköttet lite! *Puh*

Han är så påhittig nu, och gör nya saker hela tiden! I lördags upptäckte jag att han kan klättra i trappor. Och i tisdags klättrade han upp i torkskåpet. Igår promenerade han runt i köket, med en köksstol framför sig. Det tyckte han tydligen var ett bra sätt att öva sig på att gå!
En sak som ser rätt rolig ut, är när man ger honom små fruktbitar eller mackbitar, och han får för sig att sluta använda händerna, och helt enkelt bara böja fram huvudet och smaska i sig bitarna direkt från bordet. Haha, han får såna knasiga idéer ibland!
Han har lyckats dricka själv ur sin pipmugg några gånger, men jag tror inte han har förstått tekniken till 100% ännu. Det där med att man måste luta muggen, för att det ska komma ut något vatten.

I förrgår höll han på att somna i matstolen, när vi satt och åt lunch. Han var så trött! Först satt han och bara stirrade rakt fram jättelänge, sen såg jag hur huvudet började sjunka ner, och ögonlocken började stängas. Men då tog jag upp honom och la honom i sängen istället :P

Igår var jag ute på min första joggingrunda! Jag gick upp till elljusspåret och joggade längs 2,5km-spåret. Jag orkade inte riktigt hela vägen, utan fick gå lite emellanåt, men nästan så! Jag är verkligen usel på att jogga, haha, har aldrig varit bra på det. Men förhoppningsvis kan jag bli lite bättre! Jag tycker bara att det är så tråkigt, och har svårt att finna motivation för att inte bara ge upp... men jag lyckades ändå rätt bra igår, och jag antar att det blir roligare efter ett par gånger, när jag börjar orka mer.

Jag har fått min nya kamera nu, och den är jättebra! Jag har inte hunnit testa den så mycket än, men litegrann iaf. Det är 14 megapixel på den, och man kan filma HD. Jag testade ta en bild på Jamie igår, medan han satt och slängde runt Kenneths träsko, för att se hur det blev om man tog kort på ett rörligt motiv. Och det blev jättebra tycker jag, inte alls suddigt! Jag är nöjd :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0