Trollungen

Den här veckan har jag badat 2 gånger. Först i Ljungaverk, där jag hade sällskap med Maria och barnen, och nu idag i Backetjärn, där jag var med lilla familjen. Det är så härligt! Jag tycker att jag har blivit lite mindre badkruka nu iaf, även fast jag tycker det kan kännas kallt i början, så vet jag ju att det blir skönt bara man har kommit i.

Jag har så smått börjat läsa den sista boken som jag lånade av Eva, "Svart stig" av Åsa Larsson. Jag har inte läst några av hennes böcker förut, däremot har jag sett någon av filmerna som är baserade på dem. Men böckerna är förstås alltid bättre, vilket jag skulle gissa gäller extra mycket för svenska filmer... svenska skådisar är inte alltid dom bästa. Även fast det självklart finns vissa undantag! Den verkar spännande, fast jag har inte kommit så långt ännu.

Imorgon ska jag nog baka bullar. Jag måste ladda upp för Jamies födelsedagsfirande! Tänkte att det kan vara smart att börja i god tid, så slipper jag göra allting dagen innan. Jag ska även baka mer bröd, men vi får väl se vilken dag jag får tid över till det. Iofs ser det ut att bli dåligt väder nu i början av veckan, så då kanske det hinns med!

Jag ska få besök av mina systrar under veckan och så. Helen och Miah+barn(en?) kommer antingen onsdag eller torsdag, som det ser ut. Det blir superkul som vanligt! Familjen är ju som bekant guld värd för mig.

Och på lördag är vi bjuden på kalas! Dock var födelsedagsbarnet sjukt idag, möjligtvis drabbad av vattkoppor, så får väl se vad som händer...

Igår ställde sig Jamie upp och gick hela tiden! Och idag med för den delen. Så nu har han verkligen kommit igång :) Han är så duktig min lilla trollunge! Nu bävar jag inför den stund då han börjar klättra, eftersom jag sett att han har börjat försöka sig på det. Usch, då får jag verkligen ha koll heeela tiden! Inga ögon i nacken som duger då längre :P

Förhoppningsvis kommer mamma hit något inom de närmsta veckorna med. Om hon kan hitta någon lucka i sitt späckade schema vill säga! Hon är ju så upptagen hela tiden. Men en natt kan hon säkert smita iväg. Hoppas bara sommarvädret tänker komma tillbaka efter de kommande regniga dagarna, så vi kan vara ute och bada när vi får besök. Det blir så trångt och instängt i lägenheten när man är flera stycken! Vi vill ha huuus! Maybe in 10 000 years...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0