Sömntutor


Ah, så skönt... pojkarna ligger och sover, så jag sitter bara och njuter av lite tid för mig själv! Med en stor kopp te förstås, som vanligt ;) Kenneth ska iväg och träna sen, och vi övriga ska gå på promenad. Jag funderar på om jag ska smita iväg till skidspåret en sväng sen också, får se vad jag orkar med! Skulle vara bra för Bianca att få springa av sig lite, och jag har ju bara åkt skidor en gång denna vinter, än så länge :/ Det som är så härligt! Iofs är det lördag idag, så då kanske det är många andra där och åker, vilket är lite jobbigt om jag ska ha en hund framför mig! Hmm, får fundera på det där.

Nytt batteri måste införskaffas till bilen. Vi märkte ju redan förra vintern att det var dåligt, så det var förstås bara en fråga om tid. Men nu har tiden alltså kommit! Jobbigt, jobbigt! Tur Kenneth börjar jobba igen nu, haha! Avtalet räcker 3 månader framåt, så han kommer jobba, som minst, fram till den sista maj. I love it.

Mamma bokade stuga igår, i Hemavan. Jag fick titta på bilderna först, och godkänna, och det såg jättemysigt ut! Jag längtar! Förhoppningsvis kan vi göra så att jag och mamma kan dela på ett liftkort, för man kunde tydligen göra så, om man var en mamma och en pappa med småbarn, så ska se om det funkar för oss också. Annars köper jag bara antingen ett dagskort eller ett kvällskort, så jag kan åka en sväng i backen jag med.
Det fanns tre sovrum, ett vardagsrum, ett litet kök, en toa och en bastu. Precis lagomt!

Nu har Jamie vaknat igen. En timme sov han, så det var bra! Förutom att han kan vara lite svårsövd på kvällen, så börjar vi få rätt bra rutin med sovningen nu. Det lär väl bli mer rutin med nattningen också, nu när Kenneth börjar jobba igen, för då kommer det ju även påverka oss andra. Man får mer fasta tider att gå efter, och det är ju bra!

Nu ska vi ta och koka lite ärtor till min prins, så får vi se vad han tycker om det!

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt med fjällsemester!! Tänkte bara hinta om att dom blig ganska grinig om man har hunden i skidspåret. Har hört alla skidentusiaster gnälla över det. Tänkte bara så du är beredd om nån börjar gorma :oP

2010-01-23 @ 13:19:16
Postat av: sandra

fräsigt! det var ju där jag jobbade ;) jättemyisigt! Ät på nannas kök :D

2010-01-26 @ 12:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0