I'm back ;)

Nu är jag tillbaka igen! Det blir alltid ett stopp i skrivandet för mig, såhär över jul och nyår. Jag har inte tid att sitta vid datorn då, för då vill jag bara umgås med mina nära och kära :)

Julafton firades hos Jimmy och Maria, 17 stycken tror jag vi var! Barnen fick julklappar av tomten, och vi åt mycket god mat. Jag var proppmätt när det var dags för fika, men tvingade i mig två kakor, bara för att jag hade stått och bakat så mycket, haha :P Börje spelade dragspel, vilket var lite för högljutt för Jamies smak, men vi andra tyckte det var trevligt! Jamie var så söt i sin tomtedräkt, och vi tackar så hjärtligt för alla presenter. Vi åkte hem ganska tidigt på kvällen, vid 9 tror jag det var, för då var vi helt slut efter att ha varit där hela dagen och stojat! Men det var jättetrevligt, och inte alls hemskt, även fast jag var utan min kära familj, haha ;P

På juldagen begav vi oss till mamma (inte Kenneth, som jobbade mellandagarna) i Resele. Jag och Jamie bytte julklappar med de andra, och vi for även till pappa, och bytte julklappar där med. Det blev mycket sena kvällar med sällskapsspel, kex och ost, hemmagjord glass och babblande! Jag och mamma hann med en liten skidtur, men det blev tyvärr inte mycket till skridsoåkning, på mina nya skridskor, eftersom skridskobanan inte var färdigspolad.

En dag åkte vi till Torningsjön på skoterutflykt (några av oss tog bilen), men då det var så kallt ute, blev barnen (och kanske även vi vuxna) frusna väldigt fort, och åkte hem nästan på en gång. Så inte så lyckat :P

Kenneth kom och firade nyår med oss, och i tisdags återvände vi hem till Fränsta igen. Vi hann svänga in i Sollefteå på måndagen, och hälsa på lite vänner, men jag hinner aldrig göra så mycket som jag tänker att jag ska! Hur mycket tid jag än har på mig...

Det är iskallt här nu, inte i lägenheten alltså, men ute är det 27 minus, brrr! Alltså håller vi oss inomhus. Pojkarna har precis klivit upp efter sin vila, så nu ska vi laga oss lite mat!



 


Kommentarer
Postat av: SIVAN

Välkommen tillbaka.

2010-01-07 @ 18:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0