Strösselkaka



Så var det söndag, och helgen är nästan slut. Igår var jag och simmade, och då det var så fint väder tog vi med oss Neo till Oxsjön för att pimpla, på eftermiddagen. Det var dock fullt med vatten på isen, så det gick inget vidare! Men vi satte oss och fikade lite iaf. Och Bianca fick springa av sig!



På kvällen var det melodifestivalen, så jag såg halva programmet, och sen var jag tvungen att ta hand om Jamie, som hade vaknat och bajsat. Trots att jag mestadels sitter och dömer på framträdandena, så tycker jag att det är roligt att se! Det är ju tradition! Men det är alltid fel låtar som vinner, så jag blir alltid jätteirriterad :P Nu hörde inte jag den första låten, den som vann igår alltså, men jag tyckte att Linda Pritchard hade bäst låt! Och hon gick inte ens vidare till någon andra chans...



Idag gick jag på promenad med hund och vagn, ute i det sköna vädret, medan Kenneth hjälpte Jimmy flytta på verkstadsgrejerna. Jag passade även på att ringa och babbla lite när jag var ute och gick! Sen lagade jag mumsig middag när jag kom in; jag skivade potatis och körde in i ugnen, tillsammans med en laxfilé invirad i folié, också gjorde jag svampsås till det. Standard :P Men gott! Nu har jag gjort en kaka. Jag ska smaka på den så snart jag har skrivit klart. Jag använde kakreceptet från sverigekaka, men istället för vaniljsås gjorde jag glasyr och hällde på, och strödde på tuttifruttiströssel! Skulle nog passa superbra på barnkalas, haha!

Men nu kan jag inte vänta längre, måste smaaaka!


Kommentarer
Postat av: Miah

2010-02-08 @ 14:46:23
URL: http://mammamiahs.blogg.se/
Postat av: Miah

Tusan, snyggt å bara skicka en tom kommentar haha



De ja skulle skriva va: Ja tycker den där lilla gossen blir mer å mer sin mamma ;)

Gud va söt han är =)

2010-02-08 @ 14:47:51
Postat av: Helen

håller med Miah där, han liknar dig bra mycket nu! Va du är duktig å laga mat å baka :) låter så gott!

2010-02-08 @ 19:24:10
Postat av: Terese

Tack! Vad roligt att ni tycker det :) Jag får bara höra om hur lik han är Kenneth hela tiden, så är kul att nån säger att han är lik mig också :P



Ja, det har ju blivit som min hobby, nu när jag går hemma, och måste ha något att pyssla med om dagarna! Det är ju sånt som ändå måste göras, så då kan man ju göra nånting roligt av det!

2010-02-08 @ 21:36:47
URL: http://tereseundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0